Havaintoja HSL-alueelta - joulukuu 2010

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Ihan perus HelBin toimintaa :) onneksi ei enään vuodenvaihteen jälkeen tarvitse palella HelBn romuissa tai pelätä jäävänsä tien päälle, mikä onkin usein käynyt minulle. Veolia hoitaa varmasti hommansa paremmin uusilla autoillaan (h74).

Voin kuule kertoa linjojen v50 ja v51 vakiokäyttäjänä että lähes päivittäin näiden linjojen uusia ivecoja on tuuraamassa jokin muu auto, linjalla v50 näkee usein kokopäivävuorossakin jonkun vanhemman ikaruksen ja v51:n vakkari ivecoja 496 ja 497 tuurailee milloin mikäkin auto. Ei se uusi auto aina autuaaksi tee!
 
29.12

Nf 773 / e15
Nf 770 / e43
Nf 776 / e43
Nf 778 / 121A
 
Viimeksi muokattu:
Molemmilla linjoilla (h45 ja h74) on Scaloja vakioautoina joka selittää miksi teidän mielestänne HelBin autot ovat romuja... Kokeilkaa jotain muita HelBin autoja niin huomaatte miten hyvässä kunnossa esim. Ikarukset ja Carrukset ovat.

Kokopäivävuorossa on #114, joka on todella kehnossa kunnossa tällä hetkellä. Tänäänkin oli korvattu jollain 600 alkavalla Scalalla. HelBin autoista sekä yleensäkki pidän eniten Volvo 8700LE:stä, sekä Nobinan Scaloista. Aika moni HelBin Ikaruksista mitä täällä Malmin alueella liikkuu natisee sisältä inhottavasti.

Mitä itse olen PL:n Crossareilla kulkenut olen tykännyt niistä. Haastetta Veolialle antaa ainakin Arabian kadut jotka ovat erittäin kehnossa kunnossa tällä hetkellä.

29.12.

NF 752/s742
NF 750/h77A
 
Ke 29.12. Espoo

NF #294 / 25A (entinen Hakunilan varikon auto)
NF #779 / 110
 
Tuo rikkoutunut ruutuhan oli suurimmaksi osaksi lastenvaunutilan kohdalla joten ei se varsinaisesti ketään suojannut, yhtälailla törmäyksessä liikennemerkki voi osua ehjään ruutuun ja rikkoa sen, eiköhän siitä synny vielä pahempaa jälkeä! Kai ne matkustajat vilustuu ja sairastuu siinäkin tapauksessa jos heidät jätetään tien päälle ilman jatkoyhteyttä!
Oliko tuo vitsi?

---------- Viesti lisätty kello 16:08 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 16:02 ----------

Nobinan johdossa havitellaan + merkkistä tulosta tilikauden päätökseen, ja on jopa ainoana yrityksenä pk-seudulla tähän päässyt viim. 15v aikana..
Ihanko tosi? Entä WL ja Åberg? Mitkä ne hirveät velat olivat, mistä oli juttua vuosi pari sitten?
Ja mitä liikenneturvallisuuteen tulee niin eikö kesäisin (tai talvisin jos on jonkun mielestä kuuma) sitten saisi tuulettaa autoa ikkunat ja kattoluukut auki? Niistähän voi tulla sisälle mitä vaan?
Oliko myös tuo vitsi? Funtsipa vähän mikä ero on avattaviksi tarkoitetuilla kattoluukuilla ja ikkunaluukuilla verrattuna kokonaiseen rikkoutuneeseen ikkunaan! Naurettavaa!
 
Oliko myös tuo vitsi? Funtsipa vähän mikä ero on avattaviksi tarkoitetuilla kattoluukuilla ja ikkunaluukuilla verrattuna kokonaiseen rikkoutuneeseen ikkunaan! Naurettavaa!

Lähinnä koko, mutta jos ajat kuljettajana sivuikkuna auki ja joku juntti päättää nakata sillalta kiven bussia päin niin ei ole mahdotonta että se on sinua ohimossa? Nimim. Kotona tuuletusikkuna auki kauppareissun ajan, ja lintu käynyt sillä aikaa jättämässä terveisiä per....

Ja mieti jos asuisit vaikkapa nyt mainitussa kontulassa ja jäät yöllä vähän ennen kahta herttoniemeen miettimään, että mitähän tässä nyt ja pakkastakin on yli kymmenen tai olisi voinut olla yli kaksikymmentäkin astetta? Itse olisin vain kiitollinen siitä että matka jatkuu.
 
Lähinnä koko, mutta jos ajat kuljettajana sivuikkuna auki ja joku juntti päättää nakata sillalta kiven bussia päin niin ei ole mahdotonta että se on sinua ohimossa? Nimim. Kotona tuuletusikkuna auki kauppareissun ajan, ja lintu käynyt sillä aikaa jättämässä terveisiä per....

Ja mieti jos asuisit vaikkapa nyt mainitussa kontulassa ja jäät yöllä vähän ennen kahta herttoniemeen miettimään, että mitähän tässä nyt ja pakkastakin on yli kymmenen tai olisi voinut olla yli kaksikymmentäkin astetta? Itse olisin vain kiitollinen siitä että matka jatkuu.
Rehellisesti ihmettelen, miten voi olla noin vaikea ymmärtää, että tässä tapauksessa auto ei ole enää kelvollinen matkustajien kuljettamiseen! Jos ajat rikkoutuneella autolla matkustajat kyydissä, vastuu seurauksista on sinulla.

Huonosti menee, jos ei Nobinalla eli Kierrätyskeskuksella eli Namibialla ole ketään, joka tällaisessa tilanteessa voisi tuoda toisen auton tilalle. HelBillä on aina joku työnjohtaja paikalla ja yleensä myös kikkamies. Ja jonkun vuoronsa lopettavan kuljettajan saa varmasti hätätilassa autonvaihtoon. Viivytystähän siinä tulee, mutta varmasti matka pääsee aikanaan jatkumaan turvallisella autolla. Ottakoon kiireisimmät taksin.

Minä en rikkoutuneella autolla matkustajia kuljeta. Piste.
 
Toivottavasti Nobinalle ainakin tuli sakkoja tällaisesta pelleilystä...
Niin, ja tänään oli Nobinan uusi Säffle kolaroinut auton kanssa Hämeentiellä linjalla h73. :smile:
 
Rehellisesti ihmettelen, miten voi olla noin vaikea ymmärtää, että tässä tapauksessa auto ei ole enää kelvollinen matkustajien kuljettamiseen! Jos ajat rikkoutuneella autolla matkustajat kyydissä, vastuu seurauksista on sinulla.

Huonosti menee, jos ei Nobinalla eli Kierrätyskeskuksella eli Namibialla ole ketään, joka tällaisessa tilanteessa voisi tuoda toisen auton tilalle. HelBillä on aina joku työnjohtaja paikalla ja yleensä myös kikkamies. Ja jonkun vuoronsa lopettavan kuljettajan saa varmasti hätätilassa autonvaihtoon. Viivytystähän siinä tulee, mutta varmasti matka pääsee aikanaan jatkumaan turvallisella autolla. Ottakoon kiireisimmät taksin.

Minä en rikkoutuneella autolla matkustajia kuljeta. Piste.

Voi voi kaupunkilaisia pilkun n... Maalla ajetaan matkustajat avonaisella peräkärryllä ja eipä siellä kai erityisesti ole porukkaa kuollut, yksi ikkuna puuttuu niin ollaan kuin maailmanloppu olisi;) Ikkunan rikkoja olisi tosin pitänyt vaikka muitten matkustajien toimesta heittää rikotun ikkunan kohdalta vauhdissa ulos, sitähän hän halusi rikkoessaan ikkunan, vaikkakin se uutisen mukaan oli jo ennestään huonossa kunnossa.
 
Viimeksi muokattu:
Rehellisesti ihmettelen, miten voi olla noin vaikea ymmärtää, että tässä tapauksessa auto ei ole enää kelvollinen matkustajien kuljettamiseen!

Tottahan se on ettei ollut enää kelvollinen siihen asiaan. Kuljettaja on vain käyttänyt maalaisjärkeä, eikä ole herättänyt päivystäjää/soittanut toiselle varikolle tuollaisen asian takia, jonka on oman harkinnan mukaisesti hoitanut noin (Ja luultavasti ollut joku uusi ulkomaalainen ja mennyt jonkinlaiseen paniikkiin). Tietääkseni (Helbillä töissä v.05-09) Helbilläkään ei ole kuin yhdellä varikolla yöllä "joku" muut varikot ovat omillaan.


Niin, ja tänään oli Nobinan uusi Säffle kolaroinut auton kanssa Hämeentiellä linjalla h73. :smile:

No arvailut piti paikkaansa.. Ei mennyt viikkoakaan :biggrin:
 
Rehellisesti ihmettelen, miten voi olla noin vaikea ymmärtää, että tässä tapauksessa auto ei ole enää kelvollinen matkustajien kuljettamiseen! Jos ajat rikkoutuneella autolla matkustajat kyydissä, vastuu seurauksista on sinulla.

Minä en rikkoutuneella autolla matkustajia kuljeta. Piste.

Rehellisesti ihmettelen tällaisia periaatteiden orjia, jotka ei osaa tai kykene käyttämään "maalaisjärkeä" tippaakaan! Itse olisin todellakin ajanut linjan loppuun, MIKÄLI kaikki matkustajat mahtuvat rikkoutuneen ikkunan etupuolelle istumaan. En minäkään mitään "pystypokaa" ajaisi. Mutta jos ei ole ihan pakko, niin en kyllä ala päivystäjää vaivaamaan ja odotuta matkustajia pakkasessa muutaman minuutin matkan takia! Ilmeisesti nimim. Camo Lissabone kuuluu niihin kuljettajiin, jotka jättävät 8-vuotiaan lippunsa hukanneen koululaisenkin pysäkille, koska ILMAN LIPPUA EI SAA MATKUSTAA! Piste.

Ja tuo lapsellinen väittely siitä, millä firmalla on huonointa kalustoa, on naurettavaa! Eipä ole ainakaan kolmella suurimmalla hurraamista yli 5 vuotiaassa kalustossa, eli NF, VT ja HelB.
Tuostakin syyttäisin enemmän kilpailutusta kuin firmoja!

Kiitos ja anteeksi OT.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös