Tapauksesta A-Bus:
Kun markkinointia ei harrasteta, ainahan ei ole ollut edes puhelinnumeroa luettelossa, eli keikat on myyty tutuille asiakkaille. Tällöinhän asiakkaat tietävät mitä saavat! Jos asiakas tietää mitä saa ja haluaa sitä, mitä valittamista teillä siitä on?
Ei kyse ole vain siitä, että saako asiakas sitä mitä haluaa, vaan myös sitä mihin suuntaan tilausliikenne Suomessa alana kehittyy. Kun Myllymäen ja A-Busin kaltaiset palveluntarjoajat vesittävät markkinoita tarjoamalla varsin B-luokan palvelua, kärsii ajanmukaisemman tilausajopalvelun kysyntä, koska asiakkaat sokeasti ottavat sen halvan Myllymäen tai A-Busin tekemän tarjouksen. Paitsi, että tämä vesittää toimintaedellytykset monelta muulta, niin se heikentää alan imagoa niin Suomessa, kuin ulkomailla, kun joku A-Bus köröttää esim. Ruotsissa (ainakin USE-191 on bongattu Åressa). Mielikuva suomalaisista tilausajolinja-autoista rupeaa olemaan varsin sitä luokkaa, että suomalaiset ajavat vanhoilla busseilla.
Ja nuo turvallisuusasiat sitten. A-Busilla ei vaarallisella autolla ajeta.
Omalta osaltani puhuinkin esimerkissäni Myllymäen tilanteesta. En ole toistaiseksi ottanut kantaa A-Busin autojen turvallisuuteen. Nyt kuitenkin otan.
Ei vanha auto tarkoita sitä, että se on vaarallinen.
Autoissa on ABS-jarrut? Kaikilla matkustamon istumapaikoilla on turvavyöt? Kuljettajalle on turvavyö? Ovathan ensiapulaukut paikoillaan ja alle 10 vuotta vanhoja? Ja löytyy nykytapaan 6 kg ABC-jauhesammutin? Moottoritilassa on liekkitunnistin/tunnistimet? Moottoritila on varustettu sammutusaukoin?
A-Busin autot kyllä selvästikin ainakin ulospäin vaikuttavat siistimmiltä kuin Myllymäen, eli saattavat hyvinkin olla asianmukaisesti huollettuja, mutta se ei sulje pois sitä, että linja-autojen turvallisuus on kehittynyt eteenpäin siitä kun tyypillinen A-Busin auto on ensirekisteröity. Vanha ei tarkoita automaattisesti vaarallista, mutta se tarkoittaa sitä, että se ei ole pysynyt perässä turvallisuuskehityksessä.
Tuollainen perusteeton faktaton mustamaalaus kannattaisi teidän ajoissa lopettaa.
Tässä keskustelussa olen ainakin omalta osaltani pyrkinyt laittamaan esille perusteluja ja faktoja. Sen sijaan mm. olet itse ruvennut puhumaan jostain hetku-Scanioista ja ties mistä, vältellen perusteluja ja faktoja.
Joku voi nettikirjoittelunkin perusteella nostaa kunnianloukkaussyytteitä, muistattehan?
Rikoslaki tuntee myös sellaisen käsitteen kuin laiton uhkailu. Niin, eli kuka se viisas nyt sitten oikeastaan onkaan...
Tunnen nimimerkki Camo Lissabonen taustahenkilön pitkälle yli 10 vuoden takaa. Tunnen myös hänen työhistoriansa ja suhteensa esimerkiksi hänen itsensä mainitsemaan A-Busiin, josta hän ensi sijassa kirjoittaa, jokseenkin hyvin.
No se selittää sitten miksi hänen kirjoittelunsa on niinkin puolueellista ja miksi hän välttelee ainakin osaa esitetyistä perustelluista kommenteista.
Myös minä tunnen nimimerkki Camo Lissabonen ja hänen työhistoriansa henkilökohtaisesti, aivan kuten Rattivaunukin. Hänen työtoverinaan olen todellakin vakuuttunut hänen ammattitaidostaan kaikinpuolin.
Camo Lissabonen ammattitaidolla ei ole merkitystä tässä asiayhteydessä, vaan sillä mitkä hänen suhteensa yritykseen ovat. Ts. hänellä on näemmä sellaisia kytköksiä yritykseen, joidenka vuoksi hän keskustelee aiheesta varsin vahvasti A-Bus-silmälasit silmillään.