Heikkotasoiset tilausajoyritykset

Ei ole, ei. Tosin se ei ole minun päänvaiva, vaan kyseisen yrityksen, enkä voi siihen sen enempää vaikuttaa.

Kumma kyllä A-Busin kalustosta pitää ottaa päänvaivaa, mutta ei oman (tai ex) työnantajan? Tosin empä nyt menisi omavalmiste/Eaglea kovasti kehumaankaan...Varsinkaan kun alustan valmistajan mielestä ko. alustoja ei pitäisi olla edes olemassa enää...Turvallista matkaa?
 
Tottakai työntekijänäkin voi kertoa yhtiön toiminnasta; se on osaltaan ammattiylpeyttä, jota itsekin pidän bussinkuljettajan hyveenä.

Näinhän se on. Firman työntekijä on usein paras henkilö korjaamaan suoranaiset väärät tiedot ja voi muutenkin tuoda esiin olennaisia puolia asiasta. Mutta:

Jokainen on paikkansa ansainnut ja jos on tyytyväinen työhönsä, niin mikäs siinä. Myöskään yhtion sisäisten asioiden puinti tms. ei kuulu ainakaan julkisille foorumeilla, sen jokainen vastuuntuntoinen yrityksessä työskentelevä tietää.

Tämä on toinen puoli asiasta ja ei siinä mitään. Mutta tästä syystä olisi hyvä tietää, että kirjoittaja tosiaankin kirjoittaa oman työnantajansa asioista. Bussipuolen ihmiset varmaan tuntevat toinen toisensa, mutta tämä ei ole mikään chatti vaan foorumi, eli ei voi tietää, ketkä keskustelua seuraavat. Näitä saattaa joku lukea jopa vuosien päästä. Camo Lissabone olisi kyllä voinut mainita heti kärkeen olevansa A-Bussissa töissä. Silloin olisi jäänyt väliin tämäkin jankkaaminen ja riitely kun kaikki olisivat heti ymmärtäneen mistä on kyse ja kirjoittaneet sen mukaan. No nyt kaikki sitten tietävät Camo Lissabonen työpaikan, eli se siitä.
 
No nyt kaikki sitten tietävät Camo Lissabonen työaikan, eli se siitä.
Ainakin yhden työpaikan, joka lienee sivutoimi. Camolla taitaa olla aika paljon muutakin puuhaa, ja se on tietenkin mukava juttu sekin... ;)

Camo kyllä itsekin kertoi (ehkä osaksi epäsuorin sanankääntein) A-Busin hetku-Scanialla ajamisesta jo monta viestiä sitten, mutta maininta taisi vääntöjen tiimellyksessä jäädä joiltakin huomaamatta.
 
Tämäpä näyttää olevan kuuma aihe. Kyllä sitä vikaa on myös uudenmissa autoissa siinä missä vanhoissakin. Kuljettajana olen huomannut että kaikesta yritetään säästää huollon puollella. Hyvä esimerkki on että eräässä yrityksessä (en viitsi kertoa) pinnoitetaan renkaat useaan kertaan. Yhtiö vaihtoi vielä halvempaan rengasliikkeeseen, jonka seurauksena on pinnoitettu runkoviallisia, jotka ovat sitten räjähtäneet ajon aikana. Renkaat ovat minusta tärkein turvallisuuteen vaikuttava tekijä, joiden kanssa ei saa säästää vaikka yhtiössä olisi 800 autoa. Tuntuu että täällä halpayhtiöitä kyseenalaistavat ovat tottuneet aina vain uuteen, mitä heidän työnantajansa on tarjonnut heille. Ehkä nämä halpayhtiöitä vastaan olevat on jo lapsesta asti lellittyjä, jotka eivät ymmärrä mikä on vanha tai käytetty.:mad:
 
Hyvä esimerkki on että eräässä yrityksessä (en viitsi kertoa) pinnoitetaan renkaat useaan kertaan. Yhtiö vaihtoi vielä halvempaan rengasliikkeeseen, jonka seurauksena on pinnoitettu runkoviallisia, jotka ovat sitten räjähtäneet ajon aikana.


Lieneekö sama yritys joka käyttää jopa talvella taka-akselillakin pitkittäisillä urilla varustettuja renkaita sen takia kun säästyy polttoainetta...Varmasti juu säästyy kun auto seisoo jumissa pysäkillä tai mäessä odottaen hiekkaa tai hinausautoa. Ja sitten vielä itketään lehdessä että kun ei kaupunki auraa ja hiekoita tarpeeksi...Kumma kun muiden liikennöitsijöiden autot ei ole samoissa risteyksissä ja pysäkeillä jumissa? Matkustajatkin varmasti ovat riemuissaan kun auto tulee reilusti myöhässä, tai jos nyt pääsee tulemaan ollenkaan...Mutta nuukuus on hyve...
 
Lieneekö sama yritys joka käyttää jopa talvella taka-akselillakin pitkittäisillä urilla varustettuja renkaita sen takia kun säästyy polttoainetta...Varmasti juu säästyy kun auto seisoo jumissa pysäkillä tai mäessä odottaen hiekkaa tai hinausautoa. Ja sitten vielä itketään lehdessä että kun ei kaupunki auraa ja hiekoita tarpeeksi...Kumma kun muiden liikennöitsijöiden autot ei ole samoissa risteyksissä ja pysäkeillä jumissa? Matkustajatkin varmasti ovat riemuissaan kun auto tulee reilusti myöhässä, tai jos nyt pääsee tulemaan ollenkaan...Mutta nuukuus on hyve...

Voipi olla. Mulla oli kerran semmoinen bussi ajossa jossa oli päinvaistainen rengastus mitä tkp kirjoitteli. Edessä oli vetävien pyörien renkaat, oli vähän huono pito edessä ja meluakin riitti
 
Yhtiö vaihtoi vielä halvempaan rengasliikkeeseen, jonka seurauksena on pinnoitettu runkoviallisia, jotka ovat sitten räjähtäneet ajon aikana. Renkaat ovat minusta tärkein turvallisuuteen vaikuttava tekijä, joiden kanssa ei saa säästää vaikka yhtiössä olisi 800 autoa.

Ainoan kerran kun olen ollut sellaisessa bussissa jonka rengas räjähti matkan aikana, oli HelBin Ikaruksessa linjalla H54 eräänä pimeänä syystalven aamuna. Joten ei tuo taida olla ihan arkipäiväistä. Tosin kyllä niitä renkaita on paukkunut muistaakseni Lauttakylän Autollakin eli Koiviston Autolla eräässä 2-tien suunan pikavuorossa, joten ei kai se ihan tavatonta ole. Tuossakin Turunväylän tapauksessa oli ihan kuljettajan taitavuudesta kiinni, ettei bussi ajanut päin kaidetta ja kaatunut. Paikallislehdissä on kyllä ollut juttua erään ison firman kohdalla siitä, että busseja ei Koskelan varikolla korjata juuri lainkaan, lattioista menee jalka läpi Ikaruksissa, ja Lahden suunnan jätti taas pääsi ajankohtaisohjelmaan polttoainetta säästävien alumiinikoristen bussien jarrujen jäätymisen vuoksi. Toivottavasti nämäkin firmat jättävät säästämisen sille asteelle, ettei sentään renkaista tai kuljettajien selkänahasta tarvitse alkaa säästää, koska sitten alkaisi jo jännittää toden teolla bussin kyydissä. On kyllä sellaisiakin yhtiöitä, joilla ei ole ollut tietääkseni suurempia kalusto-ongelmia, kuten Pohjolan Liikenne ja Satakunnan Liikenne. Tuuriako lienee vai mitä.
 
Kumma kyllä A-Busin kalustosta pitää ottaa päänvaivaa, mutta ei oman (tai ex) työnantajan?

Tässä kai ensisijaisesti puhuttiin Myllymäestä, jonka lisäksi keskustelu siirtyi yleisesti ottaen koskemaan tuota hintakilpailun ääripäätä, jossa myös A-Bus on. Eli menee kyllä lähinnä sinulta yritykseksi nokittaa minua ohi aiheen.

Tosin empä nyt menisi omavalmiste/Eaglea kovasti kehumaankaan...Varsinkaan kun alustan valmistajan mielestä ko. alustoja ei pitäisi olla edes olemassa enää...Turvallista matkaa?

En ole tiettääkseni kehunut sitä täällä. Ajoturvallisuuden kannalta uskon, että se on yhtä hyvä/huono kuin muutkin vastaavat sitä ikäluokkaa olevat autot.
 
Takaisin
Ylös