Eiköhän sekä posti- että bussinumerointi mene isosti uusiksi sitten kun kuntajärkeistys (eli toivottavasti kuntien lakkauttaminen ja pääkaupunkitalousalueen muodostaminen) on tehty. Tässähän on sellainen ongelma, että nyt tuijotetaan ihan liikaa rajoja eikä muisteta sitä, että logistiikka olisi yksi tärkeimmistä perusteista yksikön rakentamiseksi. Helsinki ei todellakaan mitenkään välttämättä tarvitse Nuuksiota, Vestraa tai Korsoa, mutta metron ja kehäradan on monestakin syystä, mm.lippujärjestelmien selkeyden takia, oltava sen alueella.
Leppävaaran ja Länsi-Vantaan puolelta 30-ja 40-sarjoille varmasti löytyy täydennykset. Kolminumeroisia tunnuksia tuskin lienee erityisen relevanttia viljellä liikaa, eli jos mahdollista kehittää länsimetron liityntälinjoille jokin muu logiikka sellaista käytettäköön. Nykyisen Vantaan suunnalla kaikki Helsingin puolelle jäävät linjat voitaneen numeroida kaksinumeroisin tunnuksin ja käyttää kolminumeroisia vain kehyskuntaan (Nurmijärven tai Tuusulan) päättyvillä.
Leppävaaran ja Länsi-Vantaan puolelta 30-ja 40-sarjoille varmasti löytyy täydennykset. Kolminumeroisia tunnuksia tuskin lienee erityisen relevanttia viljellä liikaa, eli jos mahdollista kehittää länsimetron liityntälinjoille jokin muu logiikka sellaista käytettäköön. Nykyisen Vantaan suunnalla kaikki Helsingin puolelle jäävät linjat voitaneen numeroida kaksinumeroisin tunnuksin ja käyttää kolminumeroisia vain kehyskuntaan (Nurmijärven tai Tuusulan) päättyvillä.