Compact
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 20 Heinäkuu 2005
- Viestit
- 2,293
Tuohan on jälleen ratikka!Mikä tämä järjestelmä silloin olisi?
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Tuohan on jälleen ratikka!Mikä tämä järjestelmä silloin olisi?
Minullakin alkoi sormet syyhytä – –
Perusjuoni on se, että verkoston laajetessa huomattavasti suurin osa linjastosta kannattaa järjestellä kokonaan uudelleen. Varmasti jotkut haluaisivat purkaa mm. nykyisenlaiset kiertävät kolmoset ja seiskat, mutta niin "pyhiin" asioihin en tohtinut kajota. Tyydyin päivittämään heilurilinjoja ottamalla huomioon varsinkin Laajasalon laajennuksen sekä satama-alueet.
Kyllä "pyhyyksiäkin" täytyy uskaltaa joskus uhmata. Olen jossain IRC-keskusteluissa taipunut laittamaan koko ratikkalinjaston täysremonttiin... Rajuimmatkin visiot vaan kannattaa tuoda julkisuuteen mahdollisimman diplomaattisella tavalla.Toisin kuin Rattivaunu omassa suunnitelmassaan, minä olen uskaltanut kajota pyhiin rengaslinjoihin!
5: Uusi Linja. Kumpula-Hermannin rantatie-Kalasatama-Sörnäisten rantatie-Hakaniemi-10n nykyinen päättäri.
Siistiä jälkeä teit! Kiitos siitä. Joku ehkä voisi kaivata tarkennusta siitä, mitkä lähijunat pysähtyvät milläkin asemilla, mutta ehkäpä se näkyy seuraavassa painoksessa..?Tarkoitus oli tehdä mahdollisimman "uskottavan" näköinen Helsingin seudun raideliikennekartta. - Palautetta ja parannusehdotuksia otetaan mielellään vastaan.
Tarkoitus oli tehdä mahdollisimman "uskottavan" näköinen Helsingin seudun raideliikennekartta. YTV-alueen ulkopuolella vyöhykerajat ovat niin sekavat, että pelkistin ne kylmästi yhdeksi vyöhykkeeksi.
Palautetta ja parannusehdotuksia otetaan mielellään vastaan.
Niin no N kulkee pyhäpäivinä muulloinkin kuin yöllä. L kulkee varsinkin pyhäaamupäivinä ihan "valoisaankin aikaan". Joten kyllä tuollaisten pitäisi näkyä.Jotenkin olisi hyvä saada vielä L/N/T-junatkin kaavioon, ehkä yöliikenteelle täytyy tehdä omansa?
En laittaisi siten kuin Ultrixin versiossa, vaan kansainvälisen käytännön mukaan. Se kansainvälinen on, että jos asemapallukat ovat valkoiset, niin niiden välillä on yhdistävä valkoinen "kanava" joka viestii siitä, että näiden kahden välillä voi kävellä sisätiloissa. Tällainen merkintätapa löytyy ainakin kuuluisasta Lontoon maanalaisen linjakartasta.Helsinki ja Rautatientori yhdeksi
Mäkkylä on eksynyt Helsingin puolelle
Vyöhykkeet erottuisivat paremmin, jos joka toinen olisi hieman eri sävyinen, kuten suuressa maailmassa on nähty.
Se on eksynyt vyöhykkeen 1 puolelle, sillä Wikipedian mukaan siellä käy myös Helsingin lippu, joka siis tässä tapauksessa on vyöhykkeen 1 lippu.
Se on eksynyt vyöhykkeen 1 puolelle, sillä Wikipedian mukaan siellä käy myös Helsingin lippu, joka siis tässä tapauksessa on vyöhykkeen 1 lippu. Asemahan sijaitsee oikeastaan kaupunkien rajalla.
Wikipedia sanoi:Mäkkylän asemalta matkaavat saivat aiemmin matkustaa kaupungin sisäisellä lipulla kumpaan suuntaan tahansa (Helsinkiin menevät Helsingin sisäisellä lipulla ja vastaavasti Espooseen menevät Espoon sisäisellä lipulla). Tämä kuitenkin muuttui 28. elokuuta 2005, kun YTV päätti lopettaa kuntien rajapysäkeillä sovelletun kaksoistariffiin. Tämän vuoksi asema kuuluu nykyään pelkästään Espoon alueeseen, ja Helsinkiin matkaavat joutuvat ostamaan seutulipun.
Tuota tiettyjen linjojen pysähtymistä tietyillä asemilla olen miettinyt pääni puhki –– Selkeän kartan tekeminen tuntuu melkeinpä mahdottomalta.