Selvä periaate. Eli eiköhän laiteta seiskalta kiskot rullalle Pasilasta, ja unohdeta yhdeksikkökin saman tien. Johan sinne Pasilaan junalla pääsee.Camo Lissabone sanoi:Ei ole. Sinne kulkee jo rautatie!Mikko Laaksonen sanoi:Eiköhän 70T:n pohjoispään suunta olisi aika tavalla potentiaalisimpia pikaraitiotien rakentamissuuntia Helsingissä?
No, vakavasti ottaen, on erittäin vaarallinen ajatuskuvio, että joukkoliikennemuodot olisivat jollakin tapaa toisensa poissulkevia vaihtoehtoja. Rautateiden paikallisliikenteen (oli se virallisesti lähijuna tai metro, sama asia), raitiovaunun ja linja-auton kunkin tarjoama palvelu on hyvin eri tyyppistä, vaikka samastakin seudusta on kyse. Kun yhden joukkoliikennemuodon läsnäoloa on käytetty perusteena toista vastaan, lopputuloksena on pelkästään yksityisautoilijan ehdoilla toimiva kaupunki, eikä loppujen lopuksi mikään joukkoliikenteen muoto toimi. Pikaraitiolinjat Hämeentien, Mäkelänkadun, Mannerheimintien ja Paciuksenkadun kautta pohjoiseen parantaisivat olennaisesti kaupungin liikenteen toimivuutta kokonaisuutena - kaupungin pohjoisosat tulisivat entistä paremmin joukkoliikenteen piiriin. Samalla yksityisautosta luopuminen näilläkin alueilla helpottuisi, ja myös muut joukkoliikennemuodot hyötyisivät.
MODEDIT/kuukanko: Viesti erotettu Helsinginkadun poikittaisliikennettä käsittelevästä ketjusta
Viimeksi muokannut moderaattori: