Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Linja 51 palvelee erityisesti vaunujen kanssa liikkuvia sekä vanhempia ihmisiä huolimatta linjan hitaisuudesta ja mutkaisuudesta se kuitenkin palvee monia sellaisia alueita joilla asuu vanhempia ihmisä, jotka eivät ensimmäisenä ole verkossa mielipidettään tuomassa esiin.
Linja on myös täyttöasteeltaan hyvä ja pysähtyen yleensä kaikilla pysäkeillä. Kyllä on tehtävä huolellisesti suunnittelutyö, jos tätä linjaa onpakko muuttaa.
Linjalla matkustaa paljolti vanhempia ihmisiä, jotka eivät mielipideilmaisussaan ja viestinnässään ole yleensä täällä netissä äänessä.
Kun muutin Helsinkiin v.1979, jos muistan oikein, niin linja ajoi kutakuinkin nykyistä reittiä pohjoispäätä sekä Metsälän lenkkiä lukuunottamatta. On tuo linja sellainen joukkoliikenteen instituutio, että jos pakko lopettaa, niin liikennesuunnittelijana tekisin sen huolellisen vuorovaikutuksen kautta. Voi olla sellainen meteli nousee tämän linjan pätkimisestä ja korvaamisesta, että suunnittelijat luovuttavat.
Ajattelen tässä nyt muita, itse näen positiivisena "hyvityksenä" esim suoran yhteyden 59:llä Pasilan asemalle.
---------- Viestit yhdistetty klo 22:37 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 21:55 ----------
Mielenkiintoinen tuo laturikysymys. Eikö sitä asennettaessa tiedetty että 51 tulee poikittaislinjojen uusimistarkasteluun ? Mutta yksi meistä kirjoitti jonkun muun asian yhteydessä: "Höselin toinen käsi ei tiedä mitä toinen tekee".
En tiedä mitä laturi maksaa mutta:
- jää paikalleen käyttämättömänä
- revitään irti
- tai hyödynnetään jonkun toisen linjan laturina
alimmainen vaihtoehto lienee paras
Toinen käyttämätön laturi olisi Invalidisäätiöllä.
Linja 51 palvelee erityisesti vaunujen kanssa liikkuvia sekä vanhempia ihmisiä huolimatta linjan hitaisuudesta ja mutkaisuudesta se kuitenkin palvee monia sellaisia alueita joilla asuu vanhempia ihmisä, jotka eivät ensimmäisenä ole verkossa mielipidettään tuomassa esiin.
Linja on myös täyttöasteeltaan hyvä ja pysähtyen yleensä kaikilla pysäkeillä. Kyllä on tehtävä huolellisesti suunnittelutyö, jos tätä linjaa onpakko muuttaa.
Linjalla matkustaa paljolti vanhempia ihmisiä, jotka eivät mielipideilmaisussaan ja viestinnässään ole yleensä täällä netissä äänessä.
Toinen käyttämätön laturi olisi Invalidisäätiöllä.
Saavuin juuri Metsätalolta, jossa paikalla noin 25 kuulijaa. Käytin puheenvuoron jossa kysyin miksi 51 nyt paniikki lopettaa kun linjaan tehtiin vuorolisäyksiä, lisäys Metsälän lenkki sekä laturit päättäreille. Onko pitkäjänteistä - lisäsin. Laturit voidaan kuulemma siirtää toiseen paikkaan. En ole sähköalan asiantuntija, en tiedä mitä laitteita siellä maan alla on. Lähitulevaisuudessa kuulemma ladataan varikoilla. Virransyötön piikki öisin ei siten olekaan enää onglema.
Diasarjoissa ja esittelijöiden puheissa nähtiin 51:n ongelmana matkustajamäärien vaihtelu, hitaus, kuljettajanvaihdot ja linjan kalleus. Useita puheenvuoroja 51:stä käytettiin. Läksin sillä Hakaniemen torilta klo 19:28 - 20 nousua ja keskimäärin 10 matkustajaa. Päivällähän lukemat toisia.
Kyselijöille vastauksissa heijastui sellainen kuittausluonteisuus. "voithan mennä linjalla X ja vaihtaa sitten Y-mutkassa linjalle Z." Tällä tekniikallahan minkään linjan poistaminen ei ole mikään ongelma.
Siellä esitetty dia 11 esittää että kyselyn mukaan tärkeimmät kehitettävät asiat ovat pysäkkien sijainti, vaihtojen toimivuus, nopeus, aikataulujen luotettavuus, liikennöintiajat ja vuorovälit.
Pistää vähän miettimään onkohan totta että suora yhteys tai toisilla sanoilla vaihdoton yhteys on nyt jotenkin toisen tai kolmannen luokan kysymys ?
Siellä esitetty dia 11 esittää että kyselyn mukaan tärkeimmät kehitettävät asiat ovat pysäkkien sijainti, vaihtojen toimivuus, nopeus, aikataulujen luotettavuus, liikennöintiajat ja vuorovälit.
Näin Konalalaisena tervehdin ilolla ehdotusta 59:n reitiksi. 51 on tuskaisen hidas ja kiertää älyttömästi. Uusi reitti toisi nopeamman suoran yhteyden Pasilaan, Harjuun ja Kalasatamaan.
'Täsmennys tähän, kyselyssä annettiin kysymykseen tärkeimmistä kehitettävistä asioista nuo kuusi vaihtoehtoa, joista piti valita kaksi tärkeintä. Vastauksissa tärkeysjärjestys oli seuraava:
1. vuorovälit (tärkein)
2. vaihtojen toimivuus
3. aikataulujen luotettavuus
4. joukkoliikenteen nopeus
5. liikennöintiajat
6. pysäkkien sijainti (vähiten tärkeä)