Bulevardisointihölmöily ei voi johtaa mihinkään hyvään lopputulokseen.
Minulta on mennyt ohi, mitä hölmöä bulevardoinnissa on? Hyödyn nappaavat Helsinki ja helsinkiläiset, haitat kuitataan ulkopaikkakuntalaisille ja kehyskunnille.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Bulevardisointihölmöily ei voi johtaa mihinkään hyvään lopputulokseen.
Minulta on mennyt ohi, mitä hölmöä bulevardoinnissa on? Hyödyn nappaavat Helsinki ja helsinkiläiset, haitat kuitataan ulkopaikkakuntalaisille ja kehyskunnille.
Minulta on mennyt ohi, mitä hölmöä bulevardoinnissa on? Hyödyn nappaavat Helsinki ja helsinkiläiset, haitat kuitataan ulkopaikkakuntalaisille ja kehyskunnille.
Tämä kuulostaa aikamoiselta osaoptimoinnilta. Kyllä seudun liikennejärjestelmän pitää huomioida tasapuolisesti kaikki seudulla asuvat eikä vain jotain alaryhmää.
Se tulee ennemmin tai myöhemin haittaamaan Helsinkiä kun työmatkaliikenne naapurikaupungeista ja Helsingin pohjoisosista puuroutuu kunnollisen joukkoliikennejärjestelmän puuttuessa.
Bulevardien kanssa yhtäaikaa rakennetaan joka tapauksessa uusi nopea ja korkeakapasiteettinen joukkoliikenneyhteys.
Nopea? Se ei siis kulje bulevardeja pitkin.
Millä tavoin bulevardilla oleva joukkoliikenneyhteys ei olisi nopea? Nopeushan on suhteellista, ei keskustan lähettyvillä tarvitse ajaa hirveän kovaa ollakseen nopea kun melkein perillä ollaan muutenkin.
Tämä kuulostaa aikamoiselta osaoptimoinnilta. Kyllä seudun liikennejärjestelmän pitää huomioida tasapuolisesti kaikki seudulla asuvat eikä vain jotain alaryhmää.
Tämä kuulostaa aikamoiselta osaoptimoinnilta. Kyllä seudun liikennejärjestelmän pitää huomioida tasapuolisesti kaikki seudulla asuvat eikä vain jotain alaryhmää.
Minusta on osaoptimointia, jos seudun yhdyskuntarakenteen tiivistämistä rajoitetaan sillä perustein, että liikennejärjestelmän tulisi palvella tasapuolisesti asuinpaikasta riippumatta. Liikennejärjestelmä kun on vain osa yhdyskuntarakenteen kokonaisuudesta. Jos kaikkialta pitää päästä kaikkialle yhtä nopeasti eikä lähempänä oleminen saa olla etu, niin työtä riittää kyllä ikuisesti.
Varsinkin, jos tämä vaatimus pitää täyttää autoilulla, joka käyttää tilaa erittäin tehottomasti. Silloin syntyy varsinainen ikiliikkuja, kun asioita siirretään kauemmaksi toisistaan, jotta autoliikenteelle saadaan tilaa kasvaa, tämä seurauksena matkat pitenevät ja sitten siirretään asioita kauemmaksi toisistaan, jotta autoliikenteellä...