Tuo Ahvenanmaan kautta Ruotsiin on ajankohtainen ehkä sitten kun öljy loppuu. Tietääkseni Ruotsin laivat kulkevat jonkin näköisellä fossiilisella poltto aineella .
Mitä taas tuohon Tallinnan suuntaan menevään, perinteinen juna olisi aiheellinen sillä Itä-Eurooppa käyttää 1520mm raideleveyttä kuten Venäjä. Suomen 1524mm
on sen kanssa yhteen sopiva, joskaan ei suurnopeus junilla. Tulevaisuudessa olisi kaiketi realistista käyttää junia joiden raideleveys voidaan vaihtaa samaan järjestelmään kuuluvalla laitteella. Näin ollen Suomesta voitaisiin liikennöidä erikois valmisteisilla Talgon junilla aina Liettuaan asti, jossa sen raideleveys supistettaissin 1435mm:seen, ja se voisi porskuttaa Euroopan läpi jopa Espaniaan- raideleveyden vaihtoteknologian maahan- asti.
Mitä taas tuohon Tallinnan suuntaan menevään, perinteinen juna olisi aiheellinen sillä Itä-Eurooppa käyttää 1520mm raideleveyttä kuten Venäjä. Suomen 1524mm
on sen kanssa yhteen sopiva, joskaan ei suurnopeus junilla. Tulevaisuudessa olisi kaiketi realistista käyttää junia joiden raideleveys voidaan vaihtaa samaan järjestelmään kuuluvalla laitteella. Näin ollen Suomesta voitaisiin liikennöidä erikois valmisteisilla Talgon junilla aina Liettuaan asti, jossa sen raideleveys supistettaissin 1435mm:seen, ja se voisi porskuttaa Euroopan läpi jopa Espaniaan- raideleveyden vaihtoteknologian maahan- asti.
Viimeksi muokattu: