- Liittynyt
- 23 Elokuu 2005
- Viestit
- 3,331
Keskustatunnelilla on vankka kannatus.
Lähde?
Kaikissa valtuustopuolueissa on tunnelille kannatusta.
Lähde?
Jopa Vihreiden Osmo Soininvaara kannattaa keskustatunnelia.
Lähde?
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Keskustatunnelilla on vankka kannatus.
Kaikissa valtuustopuolueissa on tunnelille kannatusta.
Jopa Vihreiden Osmo Soininvaara kannattaa keskustatunnelia.
Lähde?
Sittemmin [vuoden 1995 jälkeen] Kauppakamari, Helsingin yrittäjät tai vastaavat lobbaajat ovat tehneet kaikkensa sen eteen, ettei tunnelia tule, julistamalla, ettei tunneli ole syy luovuttaa neliösenttiäkään autojen käytössä olevasta maa-alasta ihmisille. Tästä lähtökohdasta käsin ei kannata edes neuvotella.
Kaikissa puolueissa on kannatusta keskustatunnelille.
Kokoomuksessa ja SDP:ssa sekä RKP:ssa eniten, sitten Perussuomalaisissa ja Keskustassa, myös Vihreissä,
kuten Soininvaara,
Keskustatunnelissa ei ole kyse autoilun määrän väkinäinen kasvattaminen, vaan kasvavaan kysyntään vastaaminen, sekä ennen kaikkea nyt niiden useamman kymmenen tuhannen auton, jotka tukkivat keskustan ja kantakaupungin katuja, tunneliin siirtäminen. Näin esimerkiksi hidas kortteliratikka ei enää trendinsä mukaisesti edelleen hidastu.
oikeanlainen toteutustapa keskustatunnelille on, että samalla saatetaan voimaan kaikille sisääntuloväylille ja kehille tietullit/ruuhkamaksut. Keskustatunneli kun ei vähimmässäkään määrin ole autoilun lisäkapasiteettia varten. Tästä voimme kaikki olla yhtä mieltä.
Kaikissa puolueissa on kannatusta keskustatunnelille.
Nyt kun Länsimetro (ja melko todennäköisesti myös pisara) valmistuu niin en näe mitään syytä tuhlata enää rahaa keskustatunneliin. Automaatin myötähän metron kapasiteetti tulee lisääntymään niin paljon että kyllä sinne mahtuu aika suuri osa niistäkin jotka nykyään kulkevat keskustan läpi autolla.
"Kuningasavenue"? Finglish ulottuu näköjään joka paikkaan.Myös Kuningasavenue-Vapaudenkatu tulisi ottaa mukaan keskustatunnelin h/k-laskelmiin. Pisara ketjustahan ilmenee, että keskustatunnelin hyöty bruttokansantuotteelle on hieman suurempi kuin kehäradan, noin 190milj€.
...kunnes huomaamme näiden uusien autoväylien täyttyneen autoliikenteestä?Jung ja Saarinen olivat niin edellä aikaansa. Kuningasavenue-Vapaudenkatu ratkaisisi lähes kaikki autoliikenteen ongelmat.
"Kuningasavenue"? Finglish ulottuu näköjään joka paikkaan.
Pisara ketjustahan ilmenee, että keskustatunnelin hyöty bruttokansantuotteelle on hieman suurempi kuin kehäradan, noin 190milj€.
Vaikka Wikipedia ei kaikista luotettavin tiedon lähde olekaan, niin sinänsä asiallisesti viitteistetyssä [URL="http://fi.wikipedia.org/wiki/Pro_Helsingfors]artikkelissa Eliel Saarisen Pro Helsingfors -suunnitelmasta[/URL] Kuningasavenue mainitaan juurikin tuossa muodossa. Suunnitelmahan on julkaistu jo vuonna 1918.
"Kuningasavenue"? Finglish ulottuu näköjään joka paikkaan.
Helsinki väylä - liikenteen uusi tuleminen
Helsinki-väylä on uusi laadukas ja monipuolinen liikenteen laatuväylä Helsingin niemen ja seudullisten liikenneongelmien ratkaisemiseen. Se yhdistää Helsingin niemen nopeaksi liikenneväyläksi, sekä seudulliset moottorikadut yhdeksi jatkumoksi. Helsinki-väylä on 2+2 kaistainen laadukas ja nopea liikenteen reitti. Se nopeuttaa Helsingin niemen liikennettä, sekä poikkiliikennettä, sillä väylällä ei ole liikennevaloja, eikä katuliikenne katkaise reittiä. Helsinki-väylä laadukkaasti nopeuttaa kaikkea liikennettä, niin yksityisautoilua kuin joukkoliikennettäkin.