Keskustatunneli tarvitaan, ja mikäs kestävämpää kuin vetää siitä tunneli pohjoiseen Pasilaan kaupunkimotarille.
Pasilan väylä on Turun motarin yhteyttä ja itäpäätä lukuun ottamatta valmiit.
Pääkaupunkiseudulla tienkäyttömaksut henkilöliikenteeseen eli tietullisysteemi, joko kaikille sisääntuloväylille, taikka sitten vain kantatunneliin. Tietulleissa toteutettuna minne tahansa, olisi syytä olla kuukausi-, ja useamman, jopa vuoden käyttökortti mahdollisuus hankkia. Satelliittijärjestelmällä toteutettuna teknisesti.
Keskustatunnelissa olisi suunnitellut yhteydet huoltotunneliin sekä paikoituslaitoksiin. Mitään uusia paikoituslaitoksia ei tarvitse perustaa, liikenne jakautuu tunnelin päistä jonottamatta ulos, sekä tietysti maan alle sekä kaduille. Joitain pysäköintilaitoksia tulisi kuitenkin suurentaa.
Merkittävästi keskusväylä ei autoliikennettä kasvattaisi, tosin yksityisautoilulle täytyy rakentaa nopeat yhteydet keskustassa. Myöskin autokanta saisi saisi sähköistyä nopeammin.
Uudet nopeat ja esteettömät pikaraitiometroradat taittaisivat autoliikennettä kuten myös kasvattaisivat joukkoliikenteen suosiota. Kaikki eivät ajaisi keskustaväylälle, liikenne jakautuisi uudelle väylälle sekä "vanhoille".
Kuitenkaan keskusväylän rakentaminen ei saa olla joukkoliikennerahoista pois.