Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Hernesaaren osayleiskaava liikennesuunnitelmaluonnoksineen on Kslk:ssa 19.1. http://www.hel.fi/static/public/hel...unnittelulautakunnan_esitys_Hernesaaren_.html
Hietalahdenranta ja Telakkakatu hyväksyttiin ehdotuksen mukaan. Hienoa!
Onko sitä vielä päätetty mitä tapahtuu linjalle 14 ja miten Hernesaaren liikenne hoidetaan yöllä? Ja mistä syystä siis ei vaan jatketa raitiotietä Eiran kääntopaikalta vaan rakennetaan rata myös Telakkakadulle Eiran ja Hietalahden torin välille? Kun Eiran silmukkaan tulee päättymään ykkönen, luulisi olevan halvempaa liikennöinnin kannalta jatkaa ykköstä siitä kuin kutosta Hietalahden torilta.
Täytyykö Tehtaankadulta päästä kääntymään suoraan Telakkakadulle, vai ehtiikö koukata Pursimiehenkadun silmukan kautta? Jos Tehtaankadun/Telakkakadun risteykseen tarvitaan kääntyvä raide vain toiseen suuntaan, sen voi kai silloin tehdä vähän isommalla kaarresäteellä.Toinen syy on sitten kääntyminen Tehtaankadulta Telakkakadulle etelään. Se kyllä onnistuu, mutta on erittäin ahdas. Kaupunkiin tuskin halutaan uusia alle 18 m kaarresäteitä, kun vanhoistakin yritetään päästä eroon. Voi kuitenkin olla, että lopputilanteessa ykkönen on pakko jatkaa Hernesaareen. Sinne tulee sen verran reippaasti asutusta, että kaikkien matkustajien mahduttaminen kutoseen (ml. Bulevardilta kyytiin tulevat) voi olla vaikeaa.
Täytyykö Tehtaankadulta päästä kääntymään suoraan Telakkakadulle, vai ehtiikö koukata Pursimiehenkadun silmukan kautta? Jos Tehtaankadun/Telakkakadun risteykseen tarvitaan kääntyvä raide vain toiseen suuntaan, sen voi kai silloin tehdä vähän isommalla kaarresäteellä.
Ja tällöin se palautettaisiin linjaksi 36.Minua houkuttelisi linjan 14 päättäminen tässä yhteydessä Kamppiin.
Kivisuo haki jotain tämän sorttista?
Näytä liitetiedosto 2549
En itse näe, miksi vaunujen pitäisi voida tuossa risteyksessä ajaa Tehtaankadulta kohti Hernesaarta. Se on niin kaukana tulevaisuudessa, että sinne kaksi linjaa tarvitsisi päättää.
Minua houkuttelisi linjan 14 päättäminen tässä yhteydessä Kamppiin. Hernesaaren kärkeen voisi ajaa pakettiautolla Salmisaaren malliin. Joka ratikalta saataisiin liityntäyhteys vain yhdellä pakulla.
Tämä vietiin vielä kaupunginhallitukseen. Se käsitteli asiaa 23.5. mutta päätti panna sen pöydälle.
Jotain tuollaista juuri. Hernesaari ei ehkä kovin pian tarvitse toista linjaa, mutta minusta varayhteyksiä ei ole koskaan liikaa. Ja tässä olisi mahdollisuus saada kohtuullisen edullisesti useampia mahdollisia reittivaihtoehtoja samassa rytinässä.Kivisuo haki jotain tämän sorttista?
Hernesaari ei ehkä kovin pian tarvitse toista linjaa, mutta minusta varayhteyksiä ei ole koskaan liikaa.