Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
En löytänyt nettihaulla yhtään hinurifirmaa läheltäkään Helsinginniemeä. Jos HKL tekisi sopimuksen po. siirroista, tulisi hinurin päivystää jollain keskeisellä sijainnilla suhteessa raitiotieverkostoon. Muuten alkaa kestämään aivan liian kauan vs. oma raivausauto.
Tehdään samantien kaikista raitiovaunukaduista kalliimman parkkisakkomaksun katuja. Ei kai sille mitään estettä ole. Voisitko pyytää HKR:n virkamiehiä selvittämään?
Oikea ratkaisu olisi kiikuttaa paikalle pysäköintikieltomerkit ja vaikka sitten niiden alle hinausta kuvaava lisäkilpi, että väärinpysäköijä ymmärtää, millaiset seuraukset väärinpysäköinnillä voi olla.
Periaatteessa, jos tahtoa löytyy, KSV:n liikennesuunnittelupäällikkö voisi kai tehdä pysyvän päätöksen, jonka mukaan talvella raitiovaunukaduille asetetaan HKR:n toimesta pysäköintikiellot lumitilanteen niin edellyttäessä. Silloin pallo olisi kokonaan HKR:llä.
Koska Helsingissä jokaisella on mahdollisuus elää ilman autoa ja muiden autoja?HS sanoi:Tämä on edelleen osa Helsingin nykyistä liikennesuunnittelua ja -politiikkaa: kaupunkia suunnitellaan niin, että jokaisella on mahdollisuus saada pysäköintipaikka.
Eiköhän koko asiassa ole ensisijainen ongelma se, ettei tätä joukkoliikenteen tielle pysäköinnin ongelmaa oikeasti edes haluta ratkaista. Ja kun näin on, keksitään toinen toisensa perään selityksiä sille, miksi on muka mahdotonta tai lainvastaista hoitaa tämä ongelma.
Oikeastihan mikään ei ole mahdotonta ja ihminen säätä lait kuten halutaan. Puna-Khmerit säätivät lailla silmälaisen käytön ja omaisen kuoleman suremisen maanpetturuusrikoksiksi, siinä hyvää esimerkkiä laillisuudesta. Jos halutaan, lakiin kirjoitetaan että raitiovaunuja ja muuta joukkoliikennettä haittaava pysäköinti on rikos, jonka seuraamukset ovat esim. 500 euron virhemaksu ja ajoneuvon välitön siirto kunnan osoittamaan paikkaan sekä siirtokulujen korvausvelvollisuus. Sekä ajoneuvon omistusoikeuden siirtyminen kunnalle määritellyn ajan puitteissa. Ihan varmasti loppuu pysäköinti ratikan tielle, eikä siihen tarvita edes mittanauhaa.
Jottei totuus unohtuisi, se oikea ratkaisu on että ne haitalliset paikat poistetaan rakenteellisesti ja pysyvästi. HSL:lle tulisi halvemmaksi vaikka maksaa korvaavat hallipaikat, ei niitä niin kovin paljoa ole.
Kyllä aina yksi ratikkaa haittaava rikollisesti pysäköity auto saadaan sivuun: http://vaunut.org/kuva/59741...Siksi kukaan muu kuin laillistettu kunnallinen pysäköinninvalvoja tai poliisi ei saa koskea vieraisiin autoihin. Jos menet koskemaan ja siirrät toisen autoa sinut syytetään ilkivallasta, anastuksesta, kotirauhan rikkomisesta, ajoneuvon luvattomasta kuljettamisesta, mahdollisesti myös rattijuoppoudesta ja eläinsuojelurikoksesta ja seksuaalisesta häirinnästä jos oikein huono tuuri käy...
Eiköhän se syy ole se, että yksityisautolla on Suomen lainsäädännössä perustuslakia myöten kotiin verratavissa oleva yksityisyyden suoja tiealueella, ja muualla kuin tiealueella jokamiehenoikeuksiin verrattavissa olevat oikeudet. Siksi kukaan muu kuin laillistettu kunnallinen pysäköinninvalvoja tai poliisi ei saa koskea vieraisiin autoihin.
Muiden omistamilla maille (tiealuiden ulkopuolella) moottoriajoneuvoilla ei lähtökohtaisesti ole mitään asiaa. Jokamiehen oikeudet löytyy esim. tuolta: http://www.ymparisto.fi/default.asp?contentid=390528&lan=FIEiköhän se syy ole se, että yksityisautolla on Suomen lainsäädännössä perustuslakia myöten kotiin verratavissa oleva yksityisyyden suoja tiealueella, ja muualla kuin tiealueella jokamiehenoikeuksiin verrattavissa olevat oikeudet.
ymparisto.fi sanoi:Saat:
...
- liikkua jalan, hiihtäen tai pyöräillen luonnossa muualla kuin pihamaalla sekä muilla kuin sellaisilla pelloilla, niityillä tai istutuksilla, jotka voivat vahingoittua kulkemisesta;
Et saa:
...
- ajaa moottoriajoneuvolla maastossa ilman maanomistajan lupaa
Eiköhän se syy ole se, että yksityisautolla on Suomen lainsäädännössä perustuslakia myöten kotiin verratavissa oleva yksityisyyden suoja tiealueella