En tiedä auttaisiko sakon korottaminen paljoakaan. Jos autoilija pysäköi erehdyksessä väärään paikkaan niin kovakaan sakko ei estä vahinkoa tapahtumasta. Erehtyneen ihmisen tuntuvalla kurittamisella saadaan aikaan pelkkää katkeruutta. Tahallisesti kiskoille pysäköivä lienee taas useinkin henkilö, jota sakon suuruus ei voisi vähempää kiinnostaa, koska hänellä ei ole sitä aikomustakaan maksaa.
Joku maltillinen sakkosumma rengaslukolla maustettuna on varmasti hyvä resepti joka puree molempiin pysäköijätyyppeihin.
Yksityisen alueen valvominen yksityisen yhtiön avulla on mielestäni täysin johdomukaista ja oikein, kunhan se on viranomaisen valvomaa. Mutta oli toimija yksityinen tai julkinen, niin provisioiden ei pitäisi perustua kirjoitettujen sakkojen määrään. Tämä epäkohtahan on edelleen totta kunnallisessa pysäköinninvalvonnassa. Provikan pitäisi tulla katetun alueen suuruuden mukaan, eli kun kävelee ahkerasti, saa enemmän liksaa. Sen, että sattuuko sinä päivänä löytymään pokaa vai ei, ei kuulu olla työntekijän huoli.
Joukkoliikenteelle tärkeimpien paikkojen valvonnasta taas pitäisi joukkoliikenneviranomaisen maksaa pysäköinninvalvonnalle bonuksia: Mitä vähemmän pysäköinnistä johtuvia seisokkeja, sitä suurempi bonus.