HKL:n 18. kilpailutus

Vs: HKL:n 18. kilpailu

Mutta tuossa on nyt vaan sen verran liikennettä jo, että Ilmalassa alkaa olemaan täyttä, näkyy olevan jo ennestään. Eli oliskohan tulossa kenties sivutoimipisteitä jo peräti? )


Kyllä autot Ilmalaan mahdutetaan. Todennäköisesti tontin rajoja siirretään, vuokrataan lisää tilaa VR:n varikkoalueesta.
 
Vs: HKL:n 18. kilpailu

Pasilan aseman pysäkit vaihtopysäkkeinä ovat ongelmallisia. Liikenne tukkeutuu helposti vaihdon aikana estäen muitten bussien ja raitiovaunujen liikennettä.

Mielestäni vaihdot olisi parempi tehdä Ratapihantiellä jatkaen molemmilla puolilla pysäkkialueen pituutta vaikka toisella pysäkkimerkillä ja linjojen 58/B ja 59 IK:n suuntaan 23:n pysäkin jälkeen merkinnällä "vaihtopysäkki".

Ai niin, tällä järjestelyllä IK:sta ja RT:lta tullessa vähenisi henkilöautojen pysäköintitilaa:oops:

Siinä Alkon ja Lidlin alakerrassa on varsin tilava parkkihalli mutta eihän nyt tunnin pysäköinnistä kaupungissa voi maksaa 0.50e (kyseisen hallin taksa).
 
Viimeksi muokattu:
Vs: HKL:n 18. kilpailu

Oliko muuten missään kilpailun tuloksia josta näkee mitä kalustoa ollaan
tarjottu, tarjottu hinta, hävinneiden yhtiöiden tarjoukset jne..
 
Vs: HKL:n 18. kilpailu

Oliko muuten missään kilpailun tuloksia josta näkee mitä kalustoa ollaan
tarjottu, tarjottu hinta, hävinneiden yhtiöiden tarjoukset jne..
HelBin henkilöstötiedotteessa kerrotaan, että Concordia ei jättänyt yhtään tarjousta ja Veoliakin vain yhdestä linjasta. Eli siis kahden kauppa, HelB ja Pölhölä.
 
Vs: HKL:n 18. kilpailu

HelBin henkilöstötiedotteessa kerrotaan, että Concordia ei jättänyt yhtään tarjousta ja Veoliakin vain yhdestä linjasta. Eli siis kahden kauppa, HelB ja Pölhölä.
Kunnallinen ja valtiollinen bussiyritys kilpailevat siitä, kumpi saa tuottaa ensiksimainitun bussiyrityksen omistavalle kunnalle bussiliikennettä. Kilpailu toimii hienosti.
 
Vs: HKL:n 18. kilpailu

Kunnallinen ja valtiollinen bussiyritys kilpailevat siitä, kumpi saa tuottaa ensiksimainitun bussiyrityksen omistavalle kunnalle bussiliikennettä. Kilpailu toimii hienosti.
Niin toimii. Helsingin kaupunki ja Suomen valtio ovat toisistaan riippumattomat oikeushenkilöt, vaikka taloudellinen side niiden välillä toki on. Yhtä lailla voisi kritisoida nykytilannetta, jossa pakettimarkkinoilla häärää Saksan valtion omistaman postiyrityksen tytäryhtiö DHL (kilpaillen Itellan kanssa) ja maakuljetusmarkkinoilla saman liittovaltion rautatieyrityksen tytäryhtiö DB Schenker (contra Transpoint).
 
Takaisin
Ylös