HS: Kaupunginjohtaja J. Pajunen haluaa lisää autoja Helsingin keskustaan

Huomenna Pajusen voinee bongata kuusvitosesta (muistakaa raportoida bussihavaintoihin :)), jollei sitten mene junalla.

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/1135232524624

Mitäs ihmettä tämä on? Että Johtaja Pajunen vaivautuun oikein ostamaan matkalipun ja menemään bussilla töihin? Meni vielä suostumaan tuohun Hesarin juttuun. Wau. Tämä nyt on kyllä jotenki koomista. Ensin ollaan vaatimassa yrittäjien kanssa autoja tukkimaan Keskustaa ja sitten yht` äkkiä mennäänkin jo bussilla itse..
 
Mitäs ihmettä tämä on? Että Johtaja Pajunen vaivautuun oikein ostamaan matkalipun ja menemään bussilla töihin?

Pakko yrittää korjata imagoa tuon kohun jälkeen... Tosin Pajunen kyllä ennenkin on keskustassa harrastanut kävelyä, joten tuskin tuo niin valtava muutos on. Kuulemma kuitenkin virka-auton kyyti kuljettajineen on huomattavasti tehokkaampaa ajankäyttöä kuin bussimatkustaminen.

Tulee mieleen hämärästi se ruotsalainen maahanmuuttajataustainen poliitikko, joka oli kauhistunut Tukholman maahanmuuttajavaltaisen Rinkeby-lähiön mielestään aiheettomasta mollaamisesta. Hän päätti muuttaa pariksi viikoksi Rinkebyhyn asumaan osoittaakseen, että maahanmuuttajat eivät tee aluetta levottomaksi kuin muutkaan alueet. Jo parin päivän jälkeen hän muutti vaivihkaa pois alueelta ja totesi, että ei uskaltanut olla pidempään.

Kaikenlaisia PR-temppuja tavallisen kansan pariin tulemisesta siis on. Kuinkakohan monta päivää Pajunen jaksaa bussilla matkustaa?
 
Viimeksi muokattu:
Vs: Pajunen kieltää uutisoinnin esittämän kannan

Minusta keskustatunneli on hyvä hanke siinä mielessä, että sen avulla on mahdollista poistaa suurin osa itä-länsisuuntaisesta autoliikenteestä katuverkosta. Minusta autoliikenteen tunneloiminen pois maanpinnan tasosta parantaa ympäristöä. Kallis tuo hanke kyllä on.

Tehtäköön sitten keskustatunnelin sijaan keskustan ohitustunneli, jossa on sisään/ulospääsy vain jossain Lauttasaaren ja Herttoniemen tienoila, rahoitus kokonaisuudessaan sitten tunnelimaksulla ja mahdollisilla yksityisillä rahoittajilla. Mahtaako kannattaa?
 
Vs: Pajunen kieltää uutisoinnin esittämän kannan

Tehtäköön sitten keskustatunnelin sijaan keskustan ohitustunneli, jossa on sisään/ulospääsy vain jossain Lauttasaaren ja Herttoniemen tienoila, rahoitus kokonaisuudessaan sitten tunnelimaksulla ja mahdollisilla yksityisillä rahoittajilla. Mahtaako kannattaa?
Keskustan ohitustie on jo rakenteilla, eli Pasilanväylä. Alkaa Turunväylän jatkona Munkkiniemestä ja jatkuu Hakamäentietä Pasilaan ja siitä Teollisuuskadun kautta Itäväylälle. Lisäksi Maaliikennekeskuksen kautta Tuusulanväylälle ja Koskelantien kautta Lahdenväylälle.

Tunneli Mannerheimintien ali valmistuu Hakamäentien parannuksen yhteydessä. Vihdintieltä on ilmeisesti tarkoitus tehdä tunneli Turunväylälle (jos minulta kysyttäisiin niin tehtäisiin pitempi Perkkaalle saakka ja katettaisiin ainakin osa kustannuksista rakentamalla vanhalle Turunväylän pohjalle, mutta kun ei kysytä...) Idässä paperilla on tunneli Koskelantien suuntaisesti Lahdenväylällä (joka sekin pitäisi mielestäni vetää Viikin liittymään saakka.)

Tämä on suht järkevä tie- ja tunnelihanke. Ja sitä pitäisi käyttää hyväksi ohjaamalla poikittaisliikennettä etelämpää Pasilanväylälle. Jotenkin näin:

Jaetaan kantakaupunki kahteen vyöhykkeeseen.
Pohjoinen kantakaupunki: Meilahti, Taka-töölö, Munkkiniemi, Kruunuhaka, Katajanokka, Kallio, Pasila.
Eteläinen kantakaupunki: Etu-Töölö, Kamppi, jne.

Länsiväylän varresta ajetaan Eteläosaan Länsiväylää, Pohjoisosaan vaihtamalle kehillä Turunväylälle. Sama toisinpäin. Tiedä sitten miten tähän pääsisi, Kaivokatu, ja Pohjois-Espa kiinni, jollain kameravalvontahimmelillä valvottu läpiajokielto Mechelininkadulle Töölössä Turun- ja Länsiväylältä ja -väylille?
 
Takaisin
Ylös