Melkein mahdotonta valita ykkönen...
8700 olisi muuten matkustajan kannalta ylivoimainen penkkejä myöten, mutta bussin takapäässä tulee tunkkaista ja kuumaa - eritoten teleissä joko matkustamon pituudesta tai ison koneen lämmöntuoton johdosta. Siihen "edesauttaa" vielä huono avattavien ikkunoiden sijoittelu ja koko (alkuvuosien malleissa ne puuttui kokonaan). Ilmastoinninkaan toimivuudesta ei saanut viime kesällä oikeaa kuvaa, kun yleensä juuri Volvoissa se tuppasi (mahdollisesti avattujen luukkujen johdosta) olemaan pois päältä.
Scala olisi muuten myös hyvä, kun ilmastointi näyttää pelaavan noissa aika hyvin ja avattavia ikkunoita riittää ilmastoimattomissa keskiosaankin, mutta ne penkit... Tuohon lisääntyy vielä viimeisen parin vuoden bussien koneesta tulevat tärinät siellä matkustamon takapäässä.
Hetken näkymien valossa matkustaisi talvella mieluummin Volvon kyydissä ja kesällä Scalassa - olisi siellä ilmastointi tai ei.
Muista sen verran, että joko meluisuus tai ahtaus pilaa matkustamisen - kun ollaan kohtuullisen pitkän kokoinen, niin polville ei löydy joka bussissa tilaa...
P.S.: Scalaan on muten älytty tehdä yksi juttu, mikä puuttuu melkein kaikista muista - nimittäin kiertoilmalämmitin on keskioven lisäksi myös takaoven vieressä.
8700 olisi muuten matkustajan kannalta ylivoimainen penkkejä myöten, mutta bussin takapäässä tulee tunkkaista ja kuumaa - eritoten teleissä joko matkustamon pituudesta tai ison koneen lämmöntuoton johdosta. Siihen "edesauttaa" vielä huono avattavien ikkunoiden sijoittelu ja koko (alkuvuosien malleissa ne puuttui kokonaan). Ilmastoinninkaan toimivuudesta ei saanut viime kesällä oikeaa kuvaa, kun yleensä juuri Volvoissa se tuppasi (mahdollisesti avattujen luukkujen johdosta) olemaan pois päältä.
Scala olisi muuten myös hyvä, kun ilmastointi näyttää pelaavan noissa aika hyvin ja avattavia ikkunoita riittää ilmastoimattomissa keskiosaankin, mutta ne penkit... Tuohon lisääntyy vielä viimeisen parin vuoden bussien koneesta tulevat tärinät siellä matkustamon takapäässä.
Hetken näkymien valossa matkustaisi talvella mieluummin Volvon kyydissä ja kesällä Scalassa - olisi siellä ilmastointi tai ei.
Muista sen verran, että joko meluisuus tai ahtaus pilaa matkustamisen - kun ollaan kohtuullisen pitkän kokoinen, niin polville ei löydy joka bussissa tilaa...
P.S.: Scalaan on muten älytty tehdä yksi juttu, mikä puuttuu melkein kaikista muista - nimittäin kiertoilmalämmitin on keskioven lisäksi myös takaoven vieressä.
Viimeksi muokattu: