Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
8700LE:ssä ja Carrus City L:ssä saa vedettyä mukavimmat puolen tunnin tirsat matkustaessa Leppävaarasta Niipperiin töistä kotiin. 8700LE:lle annoin ääneni.
Joku mersu on äänestettävissä mutta MAN ei vaikka niitä lienee sentään enemmän? Yhtä tyhjän kanssa koko äänestys kun noinkin suuri ryhmä rajataan omien mieltymysten perusteella pihalle.
Itse itseäni lainaten, pitää tohon listaan lisätä vielä Carrus City M-malli. Eilen matkustin Helb 9621:llä Otaniemestä Tapiolaan ja bussi oli paitsi pehmeän tuntuinen niin istuimiltaan, kuin kyydiltä yleensä, myös ihanan hiljainen. Harmi, että näitä ei ole enää paljoa jäljellä...
Nämä City M:t ovat oikein laadukkaita autoja. Itse tykkään erityisesti silloin, kun alustana on komiat äänet päästä vanha kunnon Scania. Nykypäivän vehkeistä hienoja ovat mm. Veolian puoliautomaatilla varustetut telivolvot. Kulkee hyvin ja äänimaailma on asiallinen
Crossarit ovat kuljettajan näkökulmasta varmaankin ketteriä ja luotettavia, mutta toisaalta "muovisen lelun näköisiä" ja VT #570 sekä toinenkin Crossari, jonka numero ei muistu mieleen, nitisevät jo nyt kauheasti, vaikka ovat uusia. Matkustajan kannalta bussit ovat ahtaita ja h58/B/59:llä menevät lähes poikkeuksetta täyteen ruuhka-aikaan. Syyttääkkö bussimallia vai tilaajaa tästä? Joka tapauksessa plussaa Crossareille kuitenkin ilmastoinnin tehosta.Olen nyt tutustunut tuohon Irisbus Crossway malliin paremmin, kun ne ajavat tuota kotilinjaa (e18) ja tänään kävin huvikseni koeistumassa nobinan uusia crossareita herttoniemessä. Täytyy kyllä sanoa näistä, että voith istuu autoon paremmin, meno ei ole läheskään niin nykivää kun zf:llä, mutta siltikin tämmöinen irisbus tuntuu mielestäni erittäin mukavalta matkustaa. Sisällä melutaso on alhainen, vaikkakin turbon vihellys kuuluu mukavasti. Busseissa on reilusti istumatilaa, moka kuitenkin käynyt lastenvaunutilassa jossa lattiatila kapenee kun seinää vasten on ihmeellinen kynnys. Näissä ei myöskään ole sisätiloissa liikaa tankoja ja kattokanavien osia jne jotka rupeaisivat vanhemmiten kitisemään ja kolisemaan, edelleen PL:n espoon crossarit kulkevat ylimääräsiä ääniä aiheuttamatta.
Matkustajan näkökannalta täytyy sanoa viosta, että ovet taitaa näissäkin tuottaa eniten harmaita hiuksia, usein törmään oviin jotka eivät aukea kokonaan, tai sitten paiskautuvat suorastaan kiinni, mutta ne ovat kaikkien turvaovien ongelmia ja kyllä takapuoli puutuu aika nopeasti matkustamon istuimissa, mutta nämähän ovat katureita, eikä istuimia olekaan suunniteltu monen tunnin istumista varten ja istun tässä ennemmin kuin scalan liukumäessä..:lol:
En kuitenkaan malttaisi odottaa josko näitä joskus tulisi omalle kohdalle jotta vähän pääsisi kokeilemaan ajotuntumaakin, voisin kuitenkin takaviistosta seuranneena sanoa, että alusta on jämäkkä ja ohjaus köykäinen
Kuitenkin väittäisin että 8700LE:n kanssa kirkkainta kärkeä HSL-alueella uudemmista busseista
Crossarit ovat kuljettajan näkökulmasta varmaankin ketteriä ja luotettavia, mutta toisaalta "muovisen lelun näköisiä" - -
knightrider sanoi:Matkustajan kannalta bussit ovat ahtaita ja h58/B/59:llä menevät lähes poikkeuksetta täyteen ruuhka-aikaan. Syyttääkkö bussimallia vai tilaajaa tästä?
8900 on muovisuuden huipentuma
Olen samaa mieltä. Aika karu kokemus se oli niillä kulkea ensimmäistä kertaa
Itse pidin kyllä Crossareista ensi silmäyksellä ja pidän sinänsä vieläkin (täälläpäin VT 568-572), mutta takapuoli puutuu kun niillä menee kotipysäkiltäni (3429) Sörnäisiin/Hakaniemeen (-stä, Rautatientorilta iltaisin N-vuorot). Matka-aika on sellaiset 30-40min, rallikuskin osuttua kohdalle 20min. Sisältä näyttää kyllä enemmän muoviselta kuin esimerkiksi Scalat.
Mitä tarkoitat? eihän Crossarit ole rumia sisältä. Kyse on vain penkkien pehmusteiden puuttumisesta. Esim ESLL:n crossareiden sisustus on lämmin ja kotoisa mutta sama kuin rautaholkilla istuisit.Ulkoapäin Crossarit ovat aivan nättejä pelejä, mutta siinä se sitten olikin. Sisältä ihmeen muovisia leluja ja penkit todellakin ovat vain 5min matkaa varten!