JT
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 29 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 2,384
Minkä takia muuten 531 haluttiin säilyttää eikä annettu 530:n korvata 531:n reittiosuutta Tiistilästä Espoon keskukseen? kävin muutaman päivä sitten tutustumassa näihin uusiin runkolinjoihin, ja yllätyin kyllä suuresti kun huomasin Iso Omenan edessä olevilla pysäkeillä että niissä lukeekin vain 520 eikä lainkaan 530, ja kun otin selvää asiasta, niin kävi ilmi ettei 530:n reitti kulje siitä lainkaan vaan se kääntyy Iso Omenan bussiterminaalista oikealle, eli meneekin Finnooseen päin ja Finnoon kautta eli ei mene lainkaan Piispansiltaa ja Olarin kautta, vaan bussiyhteyden sieltä päin Espoon keskukseen tarjoaa edelleen "sininen linja" eli 531, ja jos haluaa jatkaa Espoon keskuksesta eteenpäin, on vaihdettava bussia, kun nykyäänhän 531:n päättäri on Espoon keskuksessa Jorvin sijaan. Mielestäni olisi ollut järkevämpää lakkauttaa 531, ja annettu 530:n paikata 531:n reittiosuutta Tiistilästä Jorviin, ja sieltä sitten 565:n reittiosuutta eteenpäin. Ihmisille olisi näinollen jäänyt edelleen vaihdoton yhteys Tiistilästä Jorviin sekä Ikeaan ja vielä runkolinjalla, josta saa mennä sisään myös keskiovesta.
Vastaus pähkinänkuoressa: 530 korvasi Matinkylä-Espoon keskus välillä pääasiassa linjat 134 ja 136. Jos Espoonväylä joskus valmistuu Puolarmetsän ja Espoon keskuksen väliselle pellolle, siirtynee 530 kulkemaan sitä pitkin nopeana linjana ja jäljellä olevat 531 ja 542 mitä ikinä ovatkaan pysyvät hitaammalla Finnoontiellä.