HSL-lippuautomaatit

Kyllä tuosta voisi löytyä peruste hallinto-oikeudelle. Onko hankinta varmaa, jos lippua ei saa kilometrienkään etäisyydeltä pysäkistä esim. klo 22 aikaan? Onko lippujen käyttö yksinkertaista, jos on hankittava tietynmallinen älypuhelin ja luottokortti tai debit-kortti, jotta voi kulkea bussilla?
Kyllä varmasti tuossa on jonkinlainen peruste. Kos puhutaan vielä liikuntarajoitteisesta ihmisestä, niin automaattien poistaminen on aika radikaali päätös. HSL:ää ei ole tunnu kiinnostavan matkustajien mielipiteet viime vuosina, vaan suuren voiton tavoitteleminen. Muistan kun stadissa oli ennen lipunmyynti kojuja. Sitten tuli automaatit ja nyt nekin lähtevät. Puhutaan myös samalla
huoltovarmuudesta, koska sähköiset maksutavat ja välineet ovat alttiita hyökkäyksille pitää matkustajilla olla mahdollisuus vaihtaa maisemaa myös uhan aikana. Jos saisin päättää tekisin lain jossa määrättäisiin, että pysäkeillä joissa kulkee yli 2 linjaa pitää olla mahdollisuus ostaa lippu muutenkin kuin älypuhelinta käyttämällä. Ihmisten hyvinvointi ja tyytyväisyys lähtee luottamuksesta sekä yhteistyöhalukkuudesta. Tätä HSL haluaa romuttaa karsimalla yksinkertaisiakin palveluja. Saavatpa nähdä liputta matkistavien kasvavan
 
Jos saisin päättää tekisin lain jossa määrättäisiin, että pysäkeillä joissa kulkee yli 2 linjaa pitää olla mahdollisuus ostaa lippu muutenkin kuin älypuhelinta käyttämällä.
Tämä vasta järjettömän kallista olisikin jos jokaiselle Sipoon peräkylän pysäkille pitäisi asentaa lippuautomaatti. Kustannukset nousisivat kymmeniin miljooniin.
 
Kokeile ihmeessä. Mitä se haltijakohtainen tarkoittaa, onko se siis matkakortti, jota ei ole määrätty kenenkään nimelle ja jolle voi ladata rahaa vaikkapa rovaniemeläisenä ja maksaa sitten kertamatkoja kun käy pääkaupungissa?
Haltijakohtaiselle matkakortille voi myös ostaa kausilipun.
 
Kyllä varmasti tuossa on jonkinlainen peruste. Kos puhutaan vielä liikuntarajoitteisesta ihmisestä, niin automaattien poistaminen on aika radikaali päätös. HSL:ää ei ole tunnu kiinnostavan matkustajien mielipiteet viime vuosina, vaan suuren voiton tavoitteleminen. Muistan kun stadissa oli ennen lipunmyynti kojuja. Sitten tuli automaatit ja nyt nekin lähtevät. Puhutaan myös samalla
huoltovarmuudesta, koska sähköiset maksutavat ja välineet ovat alttiita hyökkäyksille pitää matkustajilla olla mahdollisuus vaihtaa maisemaa myös uhan aikana. Jos saisin päättää tekisin lain jossa määrättäisiin, että pysäkeillä joissa kulkee yli 2 linjaa pitää olla mahdollisuus ostaa lippu muutenkin kuin älypuhelinta käyttämällä. Ihmisten hyvinvointi ja tyytyväisyys lähtee luottamuksesta sekä yhteistyöhalukkuudesta. Tätä HSL haluaa romuttaa karsimalla yksinkertaisiakin palveluja. Saavatpa nähdä liputta matkistavien kasvavan
Ihan kannattettava idea mutta kuka sen maksaisi? Siitähän se on kiinni.
 
Ihan kannattettava idea mutta kuka sen maksaisi? Siitähän se on kiinni.
Kaupungit ja valtio tukevat hsl toimintaa, jotta se voi tarjota kohtuuhintaista ja kattavaa liikennepalvelua. Eli rahaa löytyy, mutta aina sille ei haluta antaa vastinetta.
 
Tämä vasta järjettömän kallista olisikin jos jokaiselle Sipoon peräkylän pysäkille pitäisi asentaa lippuautomaatti. Kustannukset nousisivat kymmeniin miljooniin.
Miten mulla on jotenkin sellainen muistikuva, että niitä lippuja myytiin joskus ihan siellä kulkuneuvossakin. Ei tarvittu automaatteja.
 
Mielestäni ei ole mitenkään kohtuuton vaatimus, että turistit ottaisivat edes sen verran selvää, että tietäisivät jollain tasolla mistä ja miten lipun saa ostettua. Esimerkiksi googlaamalla löytää tiedon aika helposti.
Olin jokunen aika sitten Bordeauxissa. Syntyi puolispontaani päätös lähteä paikalliselle kiipeilyhallille, Google maps näytti, että ratikkakin menee näppärästi kävelymatkan päähän. Pysäkiltä löytyi automaatti, jolla sain vaihdettua muistaakseni 1.8 euroa rahaa kertalippuun. Ostin lipun ja nousin ratikkaan, en tarvinnut mitään ku****a äppejä tai paikallisen R-kioskin etsimistä.

Jos tuolla olisi HSL systeemi, olisin todennäköisyysjärjestyksessä:
- Jättänyt menemättä
- Jättänyt maksamatta
- Kävellyt
 
Olin jokunen aika sitten Bordeauxissa. Syntyi puolispontaani päätös lähteä paikalliselle kiipeilyhallille, Google maps näytti, että ratikkakin menee näppärästi kävelymatkan päähän. Pysäkiltä löytyi automaatti, jolla sain vaihdettua muistaakseni 1.8 euroa rahaa kertalippuun. Ostin lipun ja nousin ratikkaan, en tarvinnut mitään ku****a äppejä tai paikallisen R-kioskin etsimistä.

Jos tuolla olisi HSL systeemi, olisin todennäköisyysjärjestyksessä:
- Jättänyt menemättä
- Jättänyt maksamatta
- Kävellyt
"No voi aina maksaa lähimaksulla"...
 
Takaisin
Ylös