Vs: Kirkkonummen ja Keravan YTV-liikenne
Olin lukevani jostain, että vuoden 2013 alusta Järvenpää ja Sipoo liittyisivät HSL:n alaisuuteen. Enemmän ihmetystä aiheuttaakin Tuusula ja Nurmijärvi, jotka sijaitsevat suhteellisen lähellä Helsinkiä, mutta joukkoliikenteen taso on surkea. Tuusulasta ja Nurmijärveltä kuljetaan kuitenkin todella paljon töihin etelän suuntaan ja esim. Järvenpääläisillä on kuitenkin junan käyttö mahdollisuus. Toisaalta Tuusula ja Nurmijärvi ovat profiloituneet ainakin omassa mielessäni henkilöauto liikennettä suosivaksi alueeksi. Sanotaan HSL:stä mitä tahansa niin kyllä se toisi ryhti liikkeen näihin kuntiin nykyiseen verrattuna joukkoliikenteen osalta. Esim. Keravalla ollaan oltu melko tyytyväisiä HSL:n toimintaan. Toki ymmärrän rahan merkityksen tässäkin asiassa, mutta joukkoliikenne on ehdottomasti asia johon kannattaa satsata. Kun nyt ilmeisesti Ruskeasantaan ei rakenneta ensimmäisessä vaiheessa asemaa on se suuri virhe nimenomaan myös Tuusulalaisia ajatellen. Kumma kyllä en ole kuullut muitten kuin Antti "kanki" Kaikkosen ottaneen asia esiin Tuusulan suunnalta. Pelkästään karttaa katsomalla näkee kuinka helposti saisi toimivat bussi linjastot sekä Tuusulasta että Nurmijärveltä ja vielä siten, että matkustajia kyllä riittäisi. Kehärata toisi myös Nurmijärveltä tuleville loistavan lisämahdollisuuden kulkemiseen poikittaissuuntaisesti.
Olin lukevani jostain, että vuoden 2013 alusta Järvenpää ja Sipoo liittyisivät HSL:n alaisuuteen. Enemmän ihmetystä aiheuttaakin Tuusula ja Nurmijärvi, jotka sijaitsevat suhteellisen lähellä Helsinkiä, mutta joukkoliikenteen taso on surkea. Tuusulasta ja Nurmijärveltä kuljetaan kuitenkin todella paljon töihin etelän suuntaan ja esim. Järvenpääläisillä on kuitenkin junan käyttö mahdollisuus. Toisaalta Tuusula ja Nurmijärvi ovat profiloituneet ainakin omassa mielessäni henkilöauto liikennettä suosivaksi alueeksi. Sanotaan HSL:stä mitä tahansa niin kyllä se toisi ryhti liikkeen näihin kuntiin nykyiseen verrattuna joukkoliikenteen osalta. Esim. Keravalla ollaan oltu melko tyytyväisiä HSL:n toimintaan. Toki ymmärrän rahan merkityksen tässäkin asiassa, mutta joukkoliikenne on ehdottomasti asia johon kannattaa satsata. Kun nyt ilmeisesti Ruskeasantaan ei rakenneta ensimmäisessä vaiheessa asemaa on se suuri virhe nimenomaan myös Tuusulalaisia ajatellen. Kumma kyllä en ole kuullut muitten kuin Antti "kanki" Kaikkosen ottaneen asia esiin Tuusulan suunnalta. Pelkästään karttaa katsomalla näkee kuinka helposti saisi toimivat bussi linjastot sekä Tuusulasta että Nurmijärveltä ja vielä siten, että matkustajia kyllä riittäisi. Kehärata toisi myös Nurmijärveltä tuleville loistavan lisämahdollisuuden kulkemiseen poikittaissuuntaisesti.
Viimeksi muokannut moderaattori: