Rehtori
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 2 Heinäkuu 2005
- Viestit
- 392
18.8. päätetävänä HSL:n hallituksessa seuraavan kierroksen järjestäminen.
Tarjouskilpailuun 37/2015 tulevat liikenteen kohteet ja linjat ovat
Kohde 207
112 Tapiola - Matinkylä
112N Tapiola - Friisilänaukio
118 Tapiola - Suurpelto - Lasilaakso
118B Tapiola - Suurpelto
125 Tapiola - Kuitinmäki - Espoonlahti
125B Tapiola - Kuitinmäki
125N Kamppi - Latokaski
Kohde 208
134 Matinkylä - Tuomarila
134N Kamppi - Tuomarila
136 Matinkylä - Tuomarila
160 Matinkylä - Latokaski
161 Matinkylä - Tillinmäki
Kohde 209
143 Matinkylä - Soukanniemi
145 Matinkylä - Suvisaaristo
147 Matinkylä - Kivenlahti
147N Kamppi - Kivenlahti
150 Matinkylä - Kivenlahti
150N Kamppi - Saunalahti
164 Matinkylä - Saunaniemi
165 Matinkylä - Kauklahti
165N Kamppi - Kauklahti
166 Vantinmäki - Kauklahti - Espoonkartano
Kohde 210
531 Matinkylä - Jorvi
531B Matinkylä - Kuitinmäki
542 Soukka - Jorvi
Kohde 211
532 Matinkylä - Leppävaara
533 Matinkylä - Järvenperä
Kohde 212
543 Leppävaara - Kivenlahti
Kohde 213
548 Tapiola - Jupperi
549 Tapiola - Jupperi
118N Kamppi - Suurpelto - Jorvi
Kohde 214
20 Lauttasaari - Katajaharju
21 Vattuniemi - Erottaja
21B Vattuniemi - Ruoholahti
Kohde 215
64 Rautatientori - Itä-Pakila
65 Rautatientori - Veräjälaakso
66 Rautatientori - Länsi- Pakila
67 Rautatientori - Torpparinmäki
67N Rautatientori - Torpparinmäki
67V Rautatientori - Torpparinmäki
h64:n liikenne 1.1.2018 alkaen. Sopimukset 7+3 vuotta, mutta kohteissa 209 ja 212 4-7+3 vuotta (länsimetro).
Kilpailutuksessa yhteensä 198 - 206 autoa arkipäivinä.
Kilpailukierroksella 37/2015 HSL ottaa käyttöön rajoituksen liikenteen enimmäismäärälle, jonka yksi tarjoava yritys tai samaan konserniin tai tarjousyhteenliittymään kuuluvat yritykset voivat tältä tarjouskilpailukierrokselta voittaa. Kilpailukierroksella hankittavan liikenteen kokonaismäärä on poikkeuksellisen suuri. Rajoituksen tavoitteena on edistää ja turvata kilpailutilanteen säilymistä pääkaupunkiseudun bussiliikennemarkkinoilla sekä alentaa suuren liikennemäärän haltuunotosta ja muuttuneiden reittien liikenteen aloituksesta aiheutuvaa tuotannollista riskiä liikenteenhoidon laadulle. Rajoitus on EU:n uuden hankintadirektiivin tavoitteiden ja menettelytapojen mukainen. Enimmäismäärän rajoitusta voidaan säätää jatkossa kilpailukierroksittain. Vastaavanlaista rajoitusta on käyttänyt Kuopion kaupunki toimivaltaisena viranomaisena kilpailuttaessaan bussiliikenteensä.
Yhden tarjoajan hyväksi voidaan tällä kilpailukierroksella ratkaista sopimuskohteita enintään 110 linja-auton liikenteen verran. Mikäli kaikkien kilpailukierroksen kohteiden tarjousvertailun perusteella yksi tarjoaja voittaisi sopimuskohteet, joiden kohdemäärittelyssä ilmoitettu autopäivien lukumäärä yhteensä on suurempi kuin 110, näille kohteille lasketaan erotusluku. Erotusluku on tarjousten vertailupisteytyksessä parhaan ja toiseksi parhaan tarjouksen välisen piste-eron ja kohteen automäärän tulo. Kohteet asetetaan järjestykseen erotusluvun perusteella. Kohteita, joiden erotusluku on pienin, ratkaistaan toiseksi parhaan tarjouksen hyväksi erotusluvun mukaisessa järjestyksessä siihen asti, kunnes yhden tarjoajan voittamien kohteiden yhteenlaskettu automäärä on enintään 110. Näin rajoitusta sovelletaan siten, että muutettujen ratkaisujen yhteisvaikutus tilaajalle on hankintojen kokonaistaloudellisen edullisuuden kannalta mahdollisimman pieni.
Tarjouskilpailuun 37/2015 tulevat liikenteen kohteet ja linjat ovat
Kohde 207
112 Tapiola - Matinkylä
112N Tapiola - Friisilänaukio
118 Tapiola - Suurpelto - Lasilaakso
118B Tapiola - Suurpelto
125 Tapiola - Kuitinmäki - Espoonlahti
125B Tapiola - Kuitinmäki
125N Kamppi - Latokaski
Kohde 208
134 Matinkylä - Tuomarila
134N Kamppi - Tuomarila
136 Matinkylä - Tuomarila
160 Matinkylä - Latokaski
161 Matinkylä - Tillinmäki
Kohde 209
143 Matinkylä - Soukanniemi
145 Matinkylä - Suvisaaristo
147 Matinkylä - Kivenlahti
147N Kamppi - Kivenlahti
150 Matinkylä - Kivenlahti
150N Kamppi - Saunalahti
164 Matinkylä - Saunaniemi
165 Matinkylä - Kauklahti
165N Kamppi - Kauklahti
166 Vantinmäki - Kauklahti - Espoonkartano
Kohde 210
531 Matinkylä - Jorvi
531B Matinkylä - Kuitinmäki
542 Soukka - Jorvi
Kohde 211
532 Matinkylä - Leppävaara
533 Matinkylä - Järvenperä
Kohde 212
543 Leppävaara - Kivenlahti
Kohde 213
548 Tapiola - Jupperi
549 Tapiola - Jupperi
118N Kamppi - Suurpelto - Jorvi
Kohde 214
20 Lauttasaari - Katajaharju
21 Vattuniemi - Erottaja
21B Vattuniemi - Ruoholahti
Kohde 215
64 Rautatientori - Itä-Pakila
65 Rautatientori - Veräjälaakso
66 Rautatientori - Länsi- Pakila
67 Rautatientori - Torpparinmäki
67N Rautatientori - Torpparinmäki
67V Rautatientori - Torpparinmäki
h64:n liikenne 1.1.2018 alkaen. Sopimukset 7+3 vuotta, mutta kohteissa 209 ja 212 4-7+3 vuotta (länsimetro).
Kilpailutuksessa yhteensä 198 - 206 autoa arkipäivinä.
Kilpailukierroksella 37/2015 HSL ottaa käyttöön rajoituksen liikenteen enimmäismäärälle, jonka yksi tarjoava yritys tai samaan konserniin tai tarjousyhteenliittymään kuuluvat yritykset voivat tältä tarjouskilpailukierrokselta voittaa. Kilpailukierroksella hankittavan liikenteen kokonaismäärä on poikkeuksellisen suuri. Rajoituksen tavoitteena on edistää ja turvata kilpailutilanteen säilymistä pääkaupunkiseudun bussiliikennemarkkinoilla sekä alentaa suuren liikennemäärän haltuunotosta ja muuttuneiden reittien liikenteen aloituksesta aiheutuvaa tuotannollista riskiä liikenteenhoidon laadulle. Rajoitus on EU:n uuden hankintadirektiivin tavoitteiden ja menettelytapojen mukainen. Enimmäismäärän rajoitusta voidaan säätää jatkossa kilpailukierroksittain. Vastaavanlaista rajoitusta on käyttänyt Kuopion kaupunki toimivaltaisena viranomaisena kilpailuttaessaan bussiliikenteensä.
Yhden tarjoajan hyväksi voidaan tällä kilpailukierroksella ratkaista sopimuskohteita enintään 110 linja-auton liikenteen verran. Mikäli kaikkien kilpailukierroksen kohteiden tarjousvertailun perusteella yksi tarjoaja voittaisi sopimuskohteet, joiden kohdemäärittelyssä ilmoitettu autopäivien lukumäärä yhteensä on suurempi kuin 110, näille kohteille lasketaan erotusluku. Erotusluku on tarjousten vertailupisteytyksessä parhaan ja toiseksi parhaan tarjouksen välisen piste-eron ja kohteen automäärän tulo. Kohteet asetetaan järjestykseen erotusluvun perusteella. Kohteita, joiden erotusluku on pienin, ratkaistaan toiseksi parhaan tarjouksen hyväksi erotusluvun mukaisessa järjestyksessä siihen asti, kunnes yhden tarjoajan voittamien kohteiden yhteenlaskettu automäärä on enintään 110. Näin rajoitusta sovelletaan siten, että muutettujen ratkaisujen yhteisvaikutus tilaajalle on hankintojen kokonaistaloudellisen edullisuuden kannalta mahdollisimman pieni.