Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Automäärät jakautuivat siis seuraavasti: Pohjolan Liikenne 98, Nobina 94 ja Transdev 13.
Jos Transdev ei voita noin 100 auton liikennettä alkaa tosi suuret YT:t se koskee espoon sekä vantaan varikoita yhdessä että parempi olisi että jonkin laisia ajoja olis saatava.
Transdevn liikenne HSL-alueella kutistuu kovaa vauhtia. Vantaalla ajetaan enää muutamaa sisäistä ja seutulinjaa, Espoo menetettiin kokonaan. Eniten liikennettä taitaa olla ensi syksynä Helsingin sisäisessä ja Keravan suunnan liikenteessä.
Paljonko kukin liikennöitsijä hävisi autoja tässä kilpailutuksessa?
Mikäli oikein laskin, niin automäärien muutokset ovat ainakin suuntaa antavasti seuraavat:
Nobina: 94 - 126 = -32
Pohjolan Liikenne: 98 - 23 = +75
Transdev: 13 - 97 = -84
Lisäksi Pohjolalta vähenee linjastomuutosten takia linjoilta 106 ja 110 (uudet 113 ja 114) yksi auto (Tapiolan terminaalin valmistuttua vähenee vielä yksi) ja Kirkkonummen seutulinjoilta 4 autoa.
Joku näppärä voi laskea, että joko PL ohittaa Helbin HSL-liikenteessä bussien määrässä mitattuna? PL:llä taitaa jatkossa olla kaikki Mäkelänkatua kulkevat sisäiset linjat. Toisaalta Nobinalle ei jäänyt "keskustasta" mitään Helsingin sisäisiä. Toki heillä on Itä-Helsingissä vahva asema. Transdevin alamäki jatkuu ja jopa myynti voi olla tulossa. Helbikin todennäköisesti jatkaa pienenemistä Viikin Linjan alaisuudessa.
Joku näppärä voi laskea, että joko PL ohittaa Helbin HSL-liikenteessä bussien määrässä mitattuna? PL:llä taitaa jatkossa olla kaikki Mäkelänkatua kulkevat sisäiset linjat. Toisaalta Nobinalle ei jäänyt "keskustasta" mitään Helsingin sisäisiä. Toki heillä on Itä-Helsingissä vahva asema. Transdevin alamäki jatkuu ja jopa myynti voi olla tulossa. Helbikin todennäköisesti jatkaa pienenemistä Viikin Linjan alaisuudessa.