Siis hetkinen. Miksi joku käyttäisi bussin käyttövoiman muutosta asuntonsa myyntiargumenttina? Eihän se vaikuta mitenkään asunnon ominaisuuksiin tai alueen palveluihin.
Uudenmaankadun eteläpuolisessa Helsingissä liikennemelu on käytännössä bussien kiihdytystä pysäkeiltä. Rengasmelu ei ole alle 40 km/h nopeuksissa merkitsevää ja raskasta ajoneuvoliikennettä on busseja lukuunottamatta erittäin vähän.
Lisäksi kaupunkiajossa valoineen ja pysäkkeineen linja-auto kuluttaa kilometrin matkalla ehkä puoli litraa dieseliä. Jos asuu bussireitin vieressä, niin kesäisin ikkunat auki sen haistaa ja jos on psykopaatin hajuaisti, eli heikko, niin asian huomaa ainakin tuloilmasuodattimia vaihtaessa.
Jos ravaa paljon näytöillä, niin tietää kyllä, että bussien aiheuttama häiriö on melko tavallinen kysymyksen aihe. Niin kuin joukkoliikenne ylipäänsä. Pisaraa on myyty jo monta vuotta ja satuinpa kesällä näytölle Töölössä, jossa välittäjä kertoi Topeliuksenkadun raitiotiesuunnitelmista