- Liittynyt
- 17 Lokakuu 2011
- Viestit
- 2,923
Ainakaan Dynastyssa ei ole vielä julkaistu 24.11. kokouksen esityslistaa. Oletko varma ettet katsonut samana päivänä pidettävän yhtymäkokouksen esityslistaa?
Taisin katsoa väärin
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Ainakaan Dynastyssa ei ole vielä julkaistu 24.11. kokouksen esityslistaa. Oletko varma ettet katsonut samana päivänä pidettävän yhtymäkokouksen esityslistaa?
Ja sitä paitsi hallituksen kokous on 23.11 ja esityslistaa ei ole vielä.
Esitylistalta voi muuten huomata et 93 linjatunnus vaihtuu 831/831K. Lisäksi uusia linjatunnuksia on 987A, 987T. Lisäksi 989:n linjatunnuksia näytetään käytettävän jatkossa Halkian ja Pihlajamäen suunnan linjoille. Myös enemmän kuin 1 liikennöitsijää näyttäisi osallistuneen kilpailutukseen, esityslistan teksti "Tarjouskilpailuun osallistui X liikennöitsijää" on monikossa.
Itse odottelen tuloksia mielenkiinnolla, sillä PL:n hävitessä joutuu yhtiötä vaihtamaan. Lisäksi Sipoon alueen liikenne on mukavimpia linjoja maisemineen ja pitkine reitteineen joten mielellään jatkossakin ajaisi, on sitten uusissa väreissä tai vanhoissa.
Toivotaan että PL voittaa. Ite pidän PL:ää sopivimpana liikennöitsijänä Sipoon liikenteessä, ja mikäli PL voittaa, niin ainoastaan kalusto uusiutuu ja korkealattiabussit lähtevät, muuten kaikki pysyy suurimmaksi osaksi ennallaan. Osaatko muuten yhtään sanoa miksei korkealattiabusseja haluta enää hyväksyä Sipoon linjoille toisin kuin 6 vuotta sitten?
Kysyt vaikeita. Ehkä ei sovi HSL:n toimintakuvaan korkeat autot ja lastenvaunupaikoilla voi olla jotain tekemistä asian suhteen myös, vaikkei niitä lastenvaunuja noilla koululaislinjoilla yleensä näy. Matkustajat ja kuljettajat kyllä tykkää niillä mennä ja ajella ja itse henkilökohtaisesti olisin toivonut korkeita jatkossakin Sipoon seudulle.
Mutta jos analysoidaan tilannetta hieman niin PL ainakin on vahvoilla varikkojen sijaintien suhteen, jolla varmasti saadaa hintaa hieman alemmas. Toki Sipoon alueella riittää kyllä peltoakin, jonne voisi varikon pykätä tarvittaessa.
Kysyt vaikeita. Ehkä ei sovi HSL:n toimintakuvaan korkeat autot ja lastenvaunupaikoilla voi olla jotain tekemistä asian suhteen myös, vaikkei niitä lastenvaunuja noilla koululaislinjoilla yleensä näy. Matkustajat ja kuljettajat kyllä tykkää niillä mennä ja ajella ja itse henkilökohtaisesti olisin toivonut korkeita jatkossakin Sipoon seudulle.
Jännä nähdä mitä kalustoa sinne hankitaan jos PL voittaa, ja tuleekohan PL vihdoinkin hankkimaan myös Scanioita pitkän tauon jälkeen. Scania Suburban ois ainakin sopiva vaihtoehto, jos Sipooseen halutaan edelleen busseja korkeaselkänojaisilla penkeillä.
Esitylistalta voi muuten huomata et 93 linjatunnus vaihtuu 831/831K.
Itse odottelen tuloksia mielenkiinnolla, sillä PL:n hävitessä joutuu yhtiötä vaihtamaan. Lisäksi Sipoon alueen liikenne on mukavimpia linjoja maisemineen ja pitkine reitteineen joten mielellään jatkossakin ajaisi, on sitten uusissa väreissä tai vanhoissa.
Osaatko muuten yhtään sanoa miksei korkealattiabusseja haluta enää hyväksyä Sipoon linjoille toisin kuin 6 vuotta sitten?
Jotkin käyttäjät ovat sanoneet HSL:n tekevän keskustalaista liikennepolitiikkaa, mutta tässä näkyy mielestäni vastakkainen tendenssi siten, että HSL kilpailuttaa vain vähän tämäntyyppistä liikennettä ja tekee siitä siksi liian kaupunkimaista. Oikeasti myös niille paketin linjoille, joilla nyt pitää olla matalalattiabussit, sopisi paremmin korkealattiabussit, mutta ei voi mitään.
Kiinnitin huomiota samaan. Hyvin epäloogista minusta, sillä muuten kaikki normaalit Helsingin sisäiset bussilinjat on kaksinumeroisia (paitsi 506 ja 554, mutta on perusteltua olla vaihtamatta linjanumeroa kaksinumeroiseksi, jos seutulinja muuttuu Helsingin sisäiseksi linjaksi). Ehkä tässä pedataan tulevaa Itäkeskuksen ja Kontulan liityntälinjaston suunnitelmaa varten. En itse toivo että sitä sörkitään, mutta se on ainut palanen linjastosta, jota ei ole uudistettu HSL:n aikana, joten kertoimet sen uudistamiselle lähivuosina on matalat.
Varmasti hyvin mukava liikennöintialue kuljettajan näkökulmasta. Toisaalta osa linjoista ajaa aina Rautatientorille asti ja näkee kantakaupungin vilinää, toisaalta pääsee ajamaan pitkiä matkoja viehättävissä maalaismaisemissa kiemurtelevia teitä ilman ruuhkia.
Olet kysynyt tätä aiemmin ja Miska on jo vastannu tähän kysymykseen.Osaatko muuten yhtään sanoa miksei korkealattiabusseja haluta enää hyväksyä Sipoon linjoille toisin kuin 6 vuotta sitten?
Eiköhän ne mene myyntiin/romutukseen.Mikäkähön niiden Flyereiden kohtalo sitten on? Kirkkonummellakin ollaan jo luovuttu korkealattiabussien käytöstä ja Finnair-bussin toiminta on lakannut, ja vakiovuoroliikenteessä on jo tarpeeksi autoja.
Onhan noita kolmenumeroisia linjoja enemmänki mm. 500, 611B, 603, 701, 702, 704, 801, 802, 805, 811, 812, 813, 814, 815, 816, 817, 818, 819. Syy miksi numero 93 vaihtuu 831:ksi on varmaan se että Itäväylän linjat alkaa 8:lla. Luultavasti myös Itäväylää kulkevat 90-sarjan linjat numeroidaan myöhemmin 80/800-sarjaan.Kiinnitin huomiota samaan. Hyvin epäloogista minusta, sillä muuten kaikki normaalit Helsingin sisäiset bussilinjat on kaksinumeroisia (paitsi 506 ja 554, mutta on perusteltua olla vaihtamatta linjanumeroa kaksinumeroiseksi, jos seutulinja muuttuu Helsingin sisäiseksi linjaksi).
Esitylistalta voi muuten huomata et 93 linjatunnus vaihtuu 831/831K..
Kiinnitin huomiota samaan. Hyvin epäloogista minusta, sillä muuten kaikki normaalit Helsingin sisäiset bussilinjat on kaksinumeroisia (paitsi 506 ja 554, mutta on perusteltua olla vaihtamatta linjanumeroa kaksinumeroiseksi, jos seutulinja muuttuu Helsingin sisäiseksi linjaksi). Ehkä tässä pedataan tulevaa Itäkeskuksen ja Kontulan liityntälinjaston suunnitelmaa varten.
Onhan noita kolmenumeroisia linjoja enemmänki mm. 500, 611B, 603, 701, 702, 704, 801, 802, 805, 811, 812, 813, 814, 815, 816, 817, 818, 819. Syy miksi numero 93 vaihtuu 831:ksi on varmaan se että Itäväylän linjat alkaa 8:lla. Luultavasti myös Itäväylää kulkevat 90-sarjan linjat numeroidaan myöhemmin 80/800-sarjaan.
https://www.hsl.fi/hsl/uutiset/uutinen/2020/11/kilpailukierroksen-52-tuloksetKohteen 266 voittaja PL ja 268 Taksikuljetus