Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Totta. Ja jos on pienikään mahdollisuus sille, että ei mahdu kyytiin, niin moni varmistelee ja menee autolla.E-junan tihennyt varmasti parantaisi Espoon autoilun vähentämistä....
Paljon ihmisiä. E- ja U-junat kulkevat yhdessä vain 4 kertaa/tunnissa, mutta A-juna kulkee 6 kertaa tunnissa, eli 50% enemmän. Jos ei kerkee E/U-junalle, A-juna voi olla seuraavaksi nopein yhteys. A-juna on vain 2 minuuttia hitaammin Leppävaarasta Huopalahteen ja 2 minuuttia hitaammin sieltä Helsinkiin.Lisäksi, liikennöintisuunnitelmassa sanotaan, että "rantaradan kuormitetuin osuus" on Helsinki-Leppävaara. Kuka kuitenkaan valitsee hitaan A:n, jos on mahdollista matkustaa paljon nopeammalla U:lla tai E:llä?
Olispa 43 paikkaiset autot vielä, eikä vain 32 paikkaisia.Ruuhka-aikana Jumbon ja Itäkeskuksen välillä on usein niin täyttä, ettei mahdu istumaankaan (A2-tyypin linja-autolla).
puhumattakaan Y-junasta. Y on LPV asti turvokissa, toki senkin jälkeen EPO ihan kiitettävä määrä poistuu junasta.Totta. Ja jos on pienikään mahdollisuus sille, että ei mahdu kyytiin, niin moni varmistelee ja menee autolla.
Viesti yhdistetty automaattisesti:
Lisäksi, liikennöintisuunnitelmassa sanotaan, että "rantaradan kuormitetuin osuus" on Helsinki-Leppävaara. Kuka kuitenkaan valitsee hitaan A:n, jos on mahdollista matkustaa paljon nopeammalla U:lla tai E:llä?
561 ja 562 on A2 linjoja joten paikkavaatimus on muistaakseni 39.Olispa 43 paikkaiset autot vielä, eikä vain 32 paikkaisia.
561 ja 562 on A2 linjoja joten paikkavaatimus on muistaakseni 39.
Olispa 43 paikkaiset autot vielä, eikä vain 32 paikkaisia.
39 paikkaa on vaatimus. Erityisesti arkipäivien kalustovaatimukset vain tuntuvat noilla linjoilla todella järjettömiltä. Viikonloppuihin kyllä saadaan C-vuoroja- ja kalustoa noille linjoille vaikka muille jakaa vieläpä siten, että auto on ehkä kolmanneksen täynnä. Arjen ruuhka-aikoina sitten taas klaustrofobistellaan jossain VDL:n etuosassa seisten. Toki kalustoa on rajallisesti, mutta kai sieltä nyt jokunen vapaa telikin löytyisi.Ruuhka-aikana Jumbon ja Itäkeskuksen välillä on usein niin täyttä, ettei mahdu istumaankaan (A2-tyypin linja-autolla).
181K loppuu, korvataan 912K:lla. Uusi variantti 182K Siuntio - Pikkala - Kirkkonummi
Löysin tällaisen kuljettajaohjeen.
Onko tosta 905:sta yhteys 912:een ja vica versaTästä toisaan jäi mainitsematta, linja 905 (Pikkala - Kirkkonummi), joka onkin kokonaan uusi.
Liikennöintisuunnitelmassa ei olekkaan summattuna automääriä suoritetaulukon lopussa, mutta laskin että määrät olisivat A1: 265 A2: 331 C: 403 D: 41 MiniB: 45. eli 1070 täysikokoista bussia ja 1115 kaikkiaan. Vastaavat määrät edellisen vuoden suunnitelmassa olivat 203/398/403/71/45/1068/1103
Joissain kohdissa olen saattanut joutua laksemaan mukaan yölinjan automäärän, kun ei ole ollut selvää oliko kyseessä paketissa muuten olemattomattomien autojen mukaanlaskenta, joka ei kasvata autojen kokonaismäärä vai oliko jonkin päivälinjan autot jostain syystä yölinjan kohdalla. Ainakin 78:n suoritteet ovat näyttäneet päätyneen 77N:n riville. Viime vuonna 52-57 paketin kaksiakseliset olivat listattuna A2:na vaikka sopimuksessa on vain A1:stä ja C:tä, mikä selittää ainakin osan noin isosta erosta viime vuoteen. Heti näiden jälkeen on tosiaan mainittu neljä A2:sta linjalle 53, mutta toisesta paketista ja epäilen, että kyseessä on oikeasti linja 212, joka olisi muuten tuossa paketissa.
Muuta suoritteista huomattua on, että 600:lle on merkitty yksi teli lisää vaikka niveliä on edellen kaksi. Arkipäivän kilometrimäärä on silti sama ja tuntimääräkään ei kasva kuin kymmenisellä minuutilla päivää kohden.
Osa liikennöintisuunnitelman muutoksista, pääasiassa kesäkuussa tapahtuvat muutokset, ovat tosiaan jo kuljettajaohjessa. Eli ainakin osa Siuntion muutoksista ja nuo linjat 183 ja 184.
Muuta uutta kuljettajaohjeesta ovat 3.3. alkaen 74B ja 75B, Puistolan aseamalta Heikinlaaksoon. Niillä on lähes identtinen reitti muuten, mutta lähtö ja päätepysäkit ovat peruslinjojen vastaavat ja 75B kulkee vain Heikinlaakson suuntaan. Saa nähdä ovatko lisäliikennettä jotain tapahtumaa varten vai mitä, mutta 74B on merkitty erikseen, kun linja ei muuten muutu 3.3. ja se jatkuu vuoteen 2051 asti (eli loppumisaikaa ei ole erikseen määritelty). 75B:llä se on taas merkitty peruslinjan yhteyteen vain Hakaniemen katkon ensimmäisen vaiheeseen. Reittioppaassa ne eivät vielä ole vaikka muuten maaliskuulle on jo aikatauluja.
Jos ei ole erikseen suunnitelmassa mainittu, niin sen näkee vasta kun aikataulut julkaistaanOnko tosta 905:sta yhteys 912:een ja vica versa
Ja tietääkö joku että mille liikennöitsijöille / paketteihin noi linjat menee
Oletan että 183 ja 184 on A2 vaatimus?Jos ei ole erikseen suunnitelmassa mainittu, niin sen näkee vasta kun aikataulut julkaistaan
Ne näkee suoritetaulukosta. 905 on PL:n Kirkkonummen paketissa 279 ja 183 sekä 184 ovat Harri Vuolteen Siuntion paketissa 284
Liikennöintisuunnitelmassa ei olekkaan summattuna automääriä suoritetaulukon lopussa, mutta laskin että määrät olisivat A1: 265 A2: 331 C: 403 D: 41 MiniB: 45. eli 1070 täysikokoista bussia ja 1115 kaikkiaan. Vastaavat määrät edellisen vuoden suunnitelmassa olivat 203/398/403/71/45/1068/1103
Linjaa 202N ei ole vedetty Otaniemessä sieltä, missä on Servin mökki -niminen juhlatila ja asuntoja, eli mistä kysyntä tulee pääasiassa yöllä. Pitääkin antaa palautetta, sillä voi olla, että suunnittelija ei ole vain huomannut asiaa.Isoja muutoksia Espoon yölinjastoon:
- Uudet yölinjat 102N (Kamppi-Lauttasaari-Otaniemi-Tapiola) ja 202N(Elielinaukio - Lehtisaari - Otaniemi - Leppävaara) korvaavat 108N:n
134N korvataan pääasiassa linjalla 530. Huono suuntaus minusta, koska siitä pitää käytännössä vaihtaa toiseen bussiin, jos haluaa keskustaan, ja liikenne on keskustakeskeistä yöllä.
- 114N reittimuutos, 134N loppuu, korvaa 125N:ää Ruomelantiellä, joka siirtyy Olarinkadulle.
Nonni. Sama kohtalo kuin peruslinjalla 134 aikoinaan .134N korvataan pääasiassa linjalla 530. Huono suuntaus minusta, koska siitä pitää käytännössä vaihtaa toiseen bussiin, jos haluaa keskustaan, ja liikenne on keskustakeskeistä yöllä.
Eikö se kuitenkin pääasiassa korvata linjoilla 118N ja 125N? Finnoontien varressa on öisin 530:n varassa muutama pysäkki, jotka eivät ole ihan noiden linjojen pysäkkien vieressä, mutta ei tuolla asutulla alueella näyttäisi pahemmin tulevan yli kilometrin etäisyyksiä Kampista lähtevän linjan pysäkille. Finnoontien varren pelloillahan ei asu ketään.134N korvataan pääasiassa linjalla 530. Huono suuntaus minusta, koska siitä pitää käytännössä vaihtaa toiseen bussiin, jos haluaa keskustaan, ja liikenne on keskustakeskeistä yöllä.