Palatakseni itse otsikoimaan aiheeseen, mutu-tuntuman suomin tiedoin veikkaan minäkin Ikarus 260 ja 280 korimallien olevan maailman yleisin korimalli. Suunnitelmatalousmaiden lisäksi niitä löytyy ainakin Kreikasta Ateenasta, Turkista Konstantinopolista, samoin Strassenbahn Magazinin sivuilla vilahti joskus kuva Teheranista ja sinne viedyistä DüWageista ja eikös vain taustalla pilkottanut rivi IK 260 keuloja :lol:
Mutta olisiko yhtenä syynä voinut olla ainakin alkuperäisen 200-sarjan meidän oloihin liki olematon talvivarustelu? Eihän yksinkertaisista ikkunoista, huonoine tiivisteineen ja erikoisesta vain ehjän seinän puolella sijaitsevasta pitkittäismallisesta puhalluslämmittimestä kovin isoa iloa Keski-Euroopan pakkasillakaan ole.... Tallinnassa autojen sisäikkunat ainakin ovat olleet paksussa jäässä sisäpuolelta, johtuen yllämainutuista seikoista. Tosin siellähän Skodan trollitkin ovat liikkuvia pakastimia.