SD202
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 1,371
Kai se on minunkin osallistuttava tähän viestiketjuun - matkustajan näkökulmasta. Jos mietitään Scania L94 -alustaa ja sen päällä olevia tyypillisimpiä koreja, niin tässäpä joitain näkökulmia.
Ikarus E94: sisätilojen muotoilu on hieman rujon oloista. Moottoritilan äänieristys surkea.
Ikarus E94F: moottoritilan äänieristys hieman parempi kuin edeltäjässään, mutta vastapainoksi nitisevämpi versio kuin edeltäjänsä.
Lahti 402: paras kori matkustajan kannalta. Äänieristys on hyvä - penkitkään eivät vietä eteen päin. Tätä korimallia ei ole tullut YTV -alueelle seitsemään vuoteen, mutta uusimmatkin Lahti 402:t ovat erittäin hyvässä kunnossa. Ei ylimääräisiä nitinöitä ja räminöitä. Ja tällaiselle vanhanaikaiselle harrastajalle miellyttävin muotoilu ulkopuolelta.
Scala: eteen päin viettävät penkit tekevät istumisesta epämukavaa. Nitinää ja räminää enemmän kuin tämän korimallin edeltäjässä.
Scala, malli "Terraario": takaosan muotoilu hakee vertaistaan - korkeusero etuosaan huomattava. Jos tällainenkin normaalimittainen (öpaut 180 cm) matkustaja menee istumaan ikkunapaikalle parille viimeiselle penkkiriville, niin bussimatkan suurimmat nähtävyydet ovat viereinen kaista. Penkit mukavammat kuin edeltäjässä.
Ikarus E94: sisätilojen muotoilu on hieman rujon oloista. Moottoritilan äänieristys surkea.
Ikarus E94F: moottoritilan äänieristys hieman parempi kuin edeltäjässään, mutta vastapainoksi nitisevämpi versio kuin edeltäjänsä.
Lahti 402: paras kori matkustajan kannalta. Äänieristys on hyvä - penkitkään eivät vietä eteen päin. Tätä korimallia ei ole tullut YTV -alueelle seitsemään vuoteen, mutta uusimmatkin Lahti 402:t ovat erittäin hyvässä kunnossa. Ei ylimääräisiä nitinöitä ja räminöitä. Ja tällaiselle vanhanaikaiselle harrastajalle miellyttävin muotoilu ulkopuolelta.
Scala: eteen päin viettävät penkit tekevät istumisesta epämukavaa. Nitinää ja räminää enemmän kuin tämän korimallin edeltäjässä.
Scala, malli "Terraario": takaosan muotoilu hakee vertaistaan - korkeusero etuosaan huomattava. Jos tällainenkin normaalimittainen (öpaut 180 cm) matkustaja menee istumaan ikkunapaikalle parille viimeiselle penkkiriville, niin bussimatkan suurimmat nähtävyydet ovat viereinen kaista. Penkit mukavammat kuin edeltäjässä.