Tärinästä puhuttiin jo 1980-luvulla, jolloin Seivästiellä saivat ajaa bussit, kuorma-autot ja jopa rekat. Sitä käytettiin yleisesti oikotienä Kontulasta Jakomäkeen. Silloin Seivästie teki pienen mutkan (nyk. Seiväspolku).
Tärinä aiheutti taloihin vaurioita, esim. ovet eivät menneet kiinni, kaappien ovet taas eivät pysyneet kiinni jne.
Joskus 1984-85 aikoihin tuo pieni mutka oikaistiin, ja koska liikennemerkki "läpiajo kielletty" ei tehonnut, ajoyhteydet Kontula-Vesalan ja Rajakylän välillä suljettiin järeillä betoniporsailla. Toinen oli tämä Rapolantie-Seivästie ja toinen Koskenhaantie-Viestitie. Muutaman kerran joku asiasta tietämätön vauhtiveikko onnistui ajamaan autonsa mäsäksi, kun ei ehtinyt jarruttaa ajoissa, ja joku loukkaantui itsekin. Ainoa reitti oli Mellunmäen kautta Länsimäentietä Maratontielle tai Fazerintielle.
Betoniporsaat poistettiin vuoden 1990 tienoilla ja pystytettiin tuo kavennus Rapolantielle. Koskenhaantie-Viestitie jäi ilman kavennuksia, mutta eipä siellä ole paljon liikennettäkään.
---------- Viestit yhdistetty klo 11:14 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 11:03 ----------
Linja 95 ei kulje Mellunmäen läpi. Se käy vain kääntymässä metroasemalla.