Olen harvinaisen samaa mieltä, mutta mieluummin niin, että ajetaan 560 kahdella eri määränpäällä eli 560 Rastila - Myyrmäki ja 560B Rastila - Malmi, samaan tapaan kuin entiset 58 ja 58B. Ehkä lisäkirjaimesta voisi jopa luopua.
Olin tuota mieltä ennen kuin aloin pohtimaan vuoroväliä. Jos 560+560B:n vuoroväli olisi 5/7.5/7.5/10 niin 560:n vuoroväli olisi 10/15/15/20. Jos Malmi-Myyrmäki välin haluaa pitää järkevänä runkoyhteytenä niin 10/10/10/15 on aikalailla minimi. Tuo toteutuisi vain ruuhkassa joten muina aikoina 560:n toteutus täytyisi miettiä uudestaan. Tietysti 560+560B:n vuoroväli voisi olla 5/5/5/7.5 mutta silloin vuoroväli ei olisi synkronoitu metron kanssa.
Joka tapauksessa 560+560B järjestely aiheuttaisi samat ongelmat täsmällisyyden ja ketjuuntumisen kanssa kuin nykyinen 560. Jos muistan oikein niin 58:a ja 58B:tä liikennöitiin aikalailla erillisinä linjoina jolloin ketjuuntumista ei edes pidetty ongelmana.