Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
En olisi mitenkään yllättynyt, jos länsimetron valmistuttua linjaus siirtyisi linjalle Fredrikinkatu - Salomonkatu - Lapinrinne.
Vakavasti ottaen; olisi mukavaa kuulla (lukea) jotain kehityskelpoisia ideoita joskus, ei vaan sitä negatiivia...
Kuten tuoreesta kokonaiskehittämissuunnitelmastakin näkee, varayhteydet ja kääntöpaikat ovat tarpeellisia ja niiden merkitys vain korostuu tulevaisuudessa, kun liikenne oletettavasti lisääntyy.
Salmisaaren kääntöpaikkaa voisi käyttää myöhässä olevien kasien kääntämiseen samoin kuin nyt käytetään Paavalia. Lisäksi sitä voisi käyttää linjan 9 poikkeusreittinä silloin, kun yhteys Jätkän satamaan on jostain syystä poikki.
Lisäksi Salmisaareen ajetaan melko runsaasti tilausliikennettä.
Toivonkin, että SLS jää paikoilleen. Lähinnä varmaan on kyse rahasta, Itämerenkadun "ylimääräiset" vaihteet kun maksavat helposti toistasataatuhatta euroa.
Ja ennenkaikkea Salmisaaren kääntöpaikan purkaminen olisi mielestäni turhan selvä signaali siitä, että Lauttasaaren ratikkaa ei rakenneta niin sanotusti "ikinä"...
Ihmettelin tätä jo nähdessäni suunnitelman edellisen version, mutta ihmityksenaiheeni ei ole näköjään suunnitelmasta kadonnut: Miksi ihmeessä Malminrinteen/Lapinlahdenkadun liikenneympyrässä raitiotiekiskot kulkevat keskustan suuntaan mentäessä liikenneympyrässä vastakkaiseen suuntaan kuin muu liikenne (kts. http://www.hel.fi/wps/wcm/connect/2...6_Malminrinne_katusuunnitelma.pdf?MOD=AJPERES)? Kuinka ihmeessä aiotaan varmistaa, että autoilijat todella väistävät "väärään suuntaan" ajavaa sporaa? Toki ymmärrän, että muunlainen järjestely olisi vaatinut sporakiskoille tiukempaa kaarresädettä, mutta kuinkä järkevää on tehdä liikenneympyrä, jossa todennäköisesti vaaditaan myös liikennevalot liikenneturvallisuuden varmistamiseksi?Malminrinteen ja Ruoholahdenkadun katusuunnitelmaluonnokset ovat nähtävillä rakennusviraston sivuilla: http://www.hel.fi/wps/portal/Rakenn...taan+malminrinteen+ja+ruoholahdenkadun+kautta
Miksi ihmeessä Malminrinteen/Lapinlahdenkadun liikenneympyrässä raitiotiekiskot kulkevat keskustan suuntaan mentäessä liikenneympyrässä vastakkaiseen suuntaan kuin muu liikenne?