- Liittynyt
- 1 Heinäkuu 2005
- Viestit
- 682
Tietäneekö kukaan, mahtaako ysin ensimmäinen vuoro Länsisatamasta tulla paikalle hallivuorona vai linjavuorona? Jos se tulee hallista, voineeko kyytiin nousta jostain?
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Tietäneekö kukaan, mahtaako ysin ensimmäinen vuoro Länsisatamasta tulla paikalle hallivuorona vai linjavuorona? Jos se tulee hallista, voineeko kyytiin nousta jostain?
Aamun kolme ensimmäistä vuoroa Länsisatamaan lähtevät Helsinginkadun pysäkiltä klo. 5.36, 5.48 ja 6.00, nämä on merkitty aikatauluun b-tunnuksella, Vaunut tulevat varmaankin Koskelan hallista reittiä Hämeentie- Helsinginkatu-oma reitti. Sitä en tiedä ottaako vaunut matkustajia kyytiin ennen Helsinginkadun pysäkkiä?
Sitä en tiedä ottaako vaunut matkustajia kyytiin ennen Helsinginkadun pysäkkiä?
Onko ensimmäinen noista siis ensimmäinen vuoro, joka lähtee (kaupalliseen) liikenteeseen Länsisatamasta?
On, Helsinginkadulta klo 5.36 > Länsisatamasta ko 6.01.
Olisi kyllä ihan suotavaa esitellä medialle Helsinkiläisen liikennekulttuurin helmiä...
Ihan pikkuasiana huomasin, että jostain syystä Ruoholahdenkadun pysäkin nimi on Ruoholahden villat. Mikähän tämän idea on, kun kohdalla on kuitenkin iät ajat ollut bussipysäkki nimeltään Ruoholahdenkatu?
Kyllähän sentään monet kaupunkilaiset tietävät Ruoholahden villat eli Sadan markan villat, jotka valmistuivat 1881 - 1883. Alkujaan 20 villasta on jäljellä 13.Suurin osa matkustajista ei kuitenkaan tiedä mitä nuo pysäkkien nimet tarkoittavat, joten parempi olisi antaa niille selkeät kadunnimet.
Ihan pikkuasiana huomasin, että jostain syystä Ruoholahdenkadun pysäkin nimi on Ruoholahden villat. Mikähän tämän idea on, kun kohdalla on kuitenkin iät ajat ollut bussipysäkki nimeltään Ruoholahdenkatu?
No tänään esiteltiin, kun vaunulla 89 suoritettiin aamupäivästä lehdistöajelu ysin uutta reittiosuutta pitkin. Malminrinteessä oli tällä erää kaksi autoa pysäköity kiskoille, mutta omistajat löytyivät onneksi melko nopeasti lähistöltä. Myöhemmin Ruoholahdenrannassa seistiin pitkään työmaarekan takana, mutta tämä este taisi sentään liittyä raitioradan sähkökaappien asennukseen. Liikennevalot on nyt kytketty toimintaan Ruoholahdenkadulla ja ajo oli yhtä valoissa seisomista. Ruoholahdenkadun ja Hietalahdenkadun risteys on juuri niin ahdas kuin etukäteen on pelätty. Vaunun seistessä valoissa joutuivat vastaan tulleet bussiin etenemään kävelyvauhtia mahtuakseen ohi ilman kolhuja. Positiivisena puolena voidaan mainita palokuntavalot, jotka näyttivät toimivan ajolankatunnistimilla jo nyt. Malminrinteen molemmissa liikenneympyröissä autoilijat jopa näyttivät noudattavan niitä - kenties uutuudenviehätyksestä.
Malminrinteen autot kyllä hämmästyttävät. Mahtaakohan pysäköinti jatkua ensi viikollakin?
Ei koske raitiovaunua liikennemerkkinä, mutta liikenteenohjaajan antamat merkit koskevat kyllä myös raitiovaununkuljettajia vaikka ne annetaan pienoiskoossa olevalla ko. liikennemerkillä.Suurimmat hankaluudet aiheutuivat sataman liikenteenohjaajasta, joka tomerasti näytti ajoneuvolla ajo kielletty -merkkiä meille, tiedä sitten, miten tämä rouva ajatteli meidän sitä noudattavan. Peruuttamalla koko matka päättäriltä Kamppiinko? No, ko. merkkihän ei raitiovaunuja muutenkaan koske ja hymyllä selvittiin tästäkin hyvin.