Vs: 13 minuuttia päärautatieasemalta
1) Kuljettajan lipunmyynti, ratkaisu henkilökuntaa pysäkillä laivoja tullessa.
2) Liian kapeat ratikkaistat Tyynenmerenkadulla, ratkaisu on leventää niitä. Sitä minä en edelleenkään käsitä kuka pahvi tunki keskikorokkeet kiskojen väliin. Eiootodellista.
Tästä kärsii autokaistat leveyden puolesta, mahdollisesti jalkakäytävä, ja jos tää ei käy niin ne kiskot vaan rakennetaan uusiksi. Halvempaa se on kuin ratikan seisottaminen.
3) Valot Välimerenkadun ja Tyynenemerenkadun risteyksessä sekä Hielatalahdenrannan risteyksessä. Vähintäänkin nämä pitää kytkeä yhteen. Väitän myös että jopa autoliikenteelle voisi olla parasta että ratikka vaan ajaa täysvaloetuudella yli. En osta argumenttia autovalojen kytkennästä muiden syiden ohella siksi että mä en ymmärrä mihin ne olisi kytketty, kun se liikennevirtaa hajoaa kahtia Porkkalankadun kohdalla kuitenkin.
4) Pysäköintipaikat Ruoholahdenkadulla Ruoholahdenrannan ja Hietalahdenkadun välillä. Tänkin olisi voinut hoitaa vallan helpoosti esim. malliin Freda eli autoille yksisuuntainen, mutku ei niin ei. Ne paikat ei nyt vaan mahdu siihen ainakaan jahka lunta tulee. Tuskin on pysäköijänkään intressi että parkkipaikka on liian kapea.
5) Valot Ruoholahdenkadulla ja keskustasta pois päin liian kapea ratikkakaista. Yhteenkytkentä ja läpi vaan. Edelleenkin kyse on nyt siis yhdestä ratikkalinjasta ja sen valoetuuksista, ei Hakaniemen linjastosta.
No ne kipupaikat edelleen on Länsitermiinalilta lähtien:Olisiko tuota Jätkäsaaren reittiä jotenkin mahdollista palastella ja käsitellä eri ongelmakohtia? Ei niin, että valitus kohdistuu linjaan yleisesti, vaan vaikka kahden tai kolmen pysäkin välisiin pätkiin. Miten ne toimivat, mitä ratkaisuja on tehty ja mitä muita vaihtoehtoja olisi ollut? Mitä hyviä ja huonoja puolia niillä on eri intressiryhmien kannalta? Jos Helsingin raitioliikenteen sujuvuutta halutaan todella parantaa, se on kuitenkin aikamoista palapeliä.
1) Kuljettajan lipunmyynti, ratkaisu henkilökuntaa pysäkillä laivoja tullessa.
2) Liian kapeat ratikkaistat Tyynenmerenkadulla, ratkaisu on leventää niitä. Sitä minä en edelleenkään käsitä kuka pahvi tunki keskikorokkeet kiskojen väliin. Eiootodellista.
Tästä kärsii autokaistat leveyden puolesta, mahdollisesti jalkakäytävä, ja jos tää ei käy niin ne kiskot vaan rakennetaan uusiksi. Halvempaa se on kuin ratikan seisottaminen.
3) Valot Välimerenkadun ja Tyynenemerenkadun risteyksessä sekä Hielatalahdenrannan risteyksessä. Vähintäänkin nämä pitää kytkeä yhteen. Väitän myös että jopa autoliikenteelle voisi olla parasta että ratikka vaan ajaa täysvaloetuudella yli. En osta argumenttia autovalojen kytkennästä muiden syiden ohella siksi että mä en ymmärrä mihin ne olisi kytketty, kun se liikennevirtaa hajoaa kahtia Porkkalankadun kohdalla kuitenkin.
4) Pysäköintipaikat Ruoholahdenkadulla Ruoholahdenrannan ja Hietalahdenkadun välillä. Tänkin olisi voinut hoitaa vallan helpoosti esim. malliin Freda eli autoille yksisuuntainen, mutku ei niin ei. Ne paikat ei nyt vaan mahdu siihen ainakaan jahka lunta tulee. Tuskin on pysäköijänkään intressi että parkkipaikka on liian kapea.
5) Valot Ruoholahdenkadulla ja keskustasta pois päin liian kapea ratikkakaista. Yhteenkytkentä ja läpi vaan. Edelleenkin kyse on nyt siis yhdestä ratikkalinjasta ja sen valoetuuksista, ei Hakaniemen linjastosta.