- Liittynyt
- 10 Heinäkuu 2005
- Viestit
- 275
Tässä muuten Siemensin virroitinkonsepti, jossa virroittimet nousevat ajossa: https://www.youtube.com/watch?v=XiOuBrFC8NM
Taloudellisessa mielessä uskoisin optimoitavien parametrien olevan varsin yksinkertaiset: Suurempi akkukapasiteetti vastaan runko-osuuksien johdotus.
Tuon Siemensin konseptin esittelyvideon kommenteissa joku esitti huolensa satunnaisista kuorman korkeusylityksistä. Tähän on törmätty täällä Helsingissä raitiovaunujohtimien kanssa. Voisikohan ratkaisu olla älysivuvirtakiskot, jotka toimisivat samalla "kaistavahteina"/suoja-aitoina? Älyllä tässä yhteydessä viittaan siihen, että kiskossa olisi sähköä vain siinä osassa kerrallaan, mikä on kulkuneuvon peittämä, niin sivulliset eivät voisi saada sähköiskuja. Jotain vastaavaa on käsittääkseni tehty maahan asennettujen virtakiskojen kanssa.