Ottakaahan tämä visio pureskeltavaksenne; arvaan, että on aika kova pala.
Voihan sitä pureskella, mutta mikä tässä on hyöty verrattuna ratikkayhdistelmään 6 + 8 + 9 Jätkään?
+ Johdinautojen hankintahinta on pienempi kuin ratikoiden.
+ Saadaan suora yhteys Jätkästä Laruun ja Pakilaan.
+ Larusta säilyy suorat bussilinjat keskustaan.
- Ei suoraa yhteyttä Jätkästä Bulevardille, Arabiaan, Kallioon, Töölöön, Pasilaan...
- Jätkän ratikoilla voidaan myös ajaa muita kiskoja, eli reittejä voidaan muuttaa.
- h65/66 seisoo ruuhkissa suurimman osan reittiään vaikka Jätkässä olisi kokonaan omat kaistat
- Linjan kysyntä on täysin epätasainen, Jätkästä tulee matkustajia aivan eri luokkaa kuin Pakilasta.
- Liittyen edelliseen, tuo tarkoittaa sitten bussissa seisomista.
- infra maksaa vähintään sen mitä ratikoille, todennäköisesti enemmän kun pitää sähköistää koka pitkä väli. Mitä ihmeen järkeä on investoida vaikka Hämeentiellä ratikkaradan kanssa rinnaikkaiseen johdinautokaistaan?
- Raidekerroin
- Nivelbussin toimivuus, peruuttaminen, jne.
Lyhyesti, varmaan se liikenne noinkin hoituisi, mutta miksi ihmeessä se pitäisi noin hoitaa?
Se ratakuilu muuten meni pyöräilijöille, ihan hyvä niinkin.