Rollikat takaisin!
Kyllä johdinauto on loppujen lopuksi hyvä liikenneväline, ainakin ympäristöystävällinen. En ymmärrä, mistä syystä ne lopetettiin Suomesta. :icon_frown: Harmi vaan
Kyllä niitä voisi uudelleenrakentaa (ilmansaasteet vähenevät reilusti) ja Helsingin tapauksessa rollikoilla voisi korvata seuraavia bussilinjoja: 14, 14B, 15, 15A, 18, 20, 20N, 21V, 22, 23, 24, 42, 46T, 50, 52, 52A, 55, 55A, 65, 65A, 69, 71, 74, 75A, 76A, 76B, 79, 84, 93, 95, 97, 550
Espoota ja Vantaata en vielä ajatellut paitsi että niihinkin on rakennettava johdinautoverkosto Helsingistä ja noiden kaupunkien välillä esim. Pitäjänmäen - Mäkkylän tai Suutarilan - Tikkurilan kautta ja "johdinautolinjan" 75A voisi silloin yhdistäa linjaan 97 vetämällä johdinta Jakomäestä Mellunmäkeen (Vantaan kautta siis :wink: )
Kyllä johdinauto on loppujen lopuksi hyvä liikenneväline, ainakin ympäristöystävällinen. En ymmärrä, mistä syystä ne lopetettiin Suomesta. :icon_frown: Harmi vaan
Kyllä niitä voisi uudelleenrakentaa (ilmansaasteet vähenevät reilusti) ja Helsingin tapauksessa rollikoilla voisi korvata seuraavia bussilinjoja: 14, 14B, 15, 15A, 18, 20, 20N, 21V, 22, 23, 24, 42, 46T, 50, 52, 52A, 55, 55A, 65, 65A, 69, 71, 74, 75A, 76A, 76B, 79, 84, 93, 95, 97, 550
Espoota ja Vantaata en vielä ajatellut paitsi että niihinkin on rakennettava johdinautoverkosto Helsingistä ja noiden kaupunkien välillä esim. Pitäjänmäen - Mäkkylän tai Suutarilan - Tikkurilan kautta ja "johdinautolinjan" 75A voisi silloin yhdistäa linjaan 97 vetämällä johdinta Jakomäestä Mellunmäkeen (Vantaan kautta siis :wink: )
Viimeksi muokannut moderaattori: