Jokeri 2

Tällä hetkellä olen 560:ssä Kuninkaantammessa ja ollut ainoa matkustaja Tuomarinkylän kiertoliittymän jälkeiseltä pysäkiltä lähtien.
 
Vs: 560

Kuvatekstin mukaan 550 saa 560:sta "kilpailijan"... kuvastanee toimittajan ymmärryksen tasoa. Nykyään ei vissiin muuta voi odottaa miltään medialta, ainakaan Suomessa.

Juu ei median taso Suomessa ole kovin hyvä..
 
560:n ja muidenkaan linjamuutosten vaikutuksista matkustajamääriin on vaikea sanoa mitään kun koulut alkaa vasta huomenna ja yliopistojen lukukaudet vasta syyskuussa. Kun vielä tänään sattui hieno sää, varmasti useampi oli liikkeellä vaikkapa pyörällä kuin marraskuun räntäsateissa - joissa on kuitenkin pääosin samat aikataulut.

Itse käydessäni Myyrmäestä Iltarasteilla Paloheinässä tuli havaittua että 560 oli ainakin kuuden jälkeen aika tyhjä tuolla välillä ja vuoroväli tuntui kyllä tarpeettomankin - takaisinpäin tullessa myöhästyin kahdesta bussista kävellessäni metsäreunasta pysäkille. Mutta ehkä ensimmäisellä oli ollut jotain hidastusta, ja jälkimmäinen siitä syystä saanut kiinni. Oli eroa kuitenkin ainakin muutama minuuttia eli ei ihan puskurissa kiinni ajanut, mutta ei missään nimessä lähellekään kymmentä.
 
Kyllähän tuo 560:n reitti Siltamäen ja Kaivokselan välillä menee koko ajan melko harvaan asutussa maastossa ja vielä katuja, joilta ei ole ennen päässyt bussiin. Ja tosiaan Kuninkaantammen ja Kaivokselan välissä on edelleen jyrkkä maksuvyöhykkeen raja, joka karsii matkustajia. Tuusulanväylän vaihtopysäkit saattavat tuoda vähän lisää matkustajia aikanaan.
 
Toimittajahan ei voi tässä vaiheessa tehdä juttua, jonka otsikko on "Liikenne linjalla 560 alkoi". Otsikossa pitää olla jotakin sisältöä, positiivista tai negatiivista tai yllättävää. Tässä tapauksessa jos matkustajamäärät ovat olleet niin pieniä kuin uutisen ja täällä kerrotun perusteella vaikuttaa olevan, niin on täysin ymmärrettävää, että tämä seikka voi päätyä otsikkoon. Itse asiantila on tietysti valitettava. (Sanavalinta "kilpailijasta" 550:lle on sen sijaan kyllä outo ja epälooginen, mutta villi veikkaukseni näitä prosesseja jonkin verran tuntevana on, että sen on hyvin voinut kirjoittaa joku muu työntekijä kuin jutun tehnyt toimittaja, eli joku joka ei ole välttämättä perehtynyt aiheeseen paljoakaan.)

Oma mielikuvani on, että tätä uutta linjaa on pidetty esillä mainoksilla ja lehdistötiedotteilla hyvin vaisusti verrattuna siihen kun 550 aikanaan tuli, tai vaikka tänä kesänä kehäradan avautumiseen, joka oli esillä medioissa ja katumainoksissa ja asemilla laajasti. En tiedä, onko 560:n reitin varrella ollut kuinka laajasti kohdennettua mainontaa, kun en siellä asu, mutta oma arvaukseni kyllä on että tiedon puute voi tässä vaiheessa vaikuttaa matkustajamääriin aika paljon. Toivottavavasti pikkuhiljaa linjan löytävät ne, joille siitä voisi olla hyötyä.
 
Ihan oikein uutisoitu, ei tuossa mitään pahansuopaa ole. Tuo viittaus 550 kilpailuun on kyllä hieman outo.

Jos 35 miljoonaa on laitettu yhden busslinjan infraan ja autot on tyhjiä, asian voisi otsikoida rumemminkin.

Totta kai kyse on uudesta linjasta jolle matkustajia tulee vähitellen. Voi silti olla ettei 560 matkustajamäärät yllä 550:n tasolle niinkuin HSL.ssä on arveltu. Aika näyttää.
 
Yksi mokahan on jo se ettei kyseiselle linjalle voi vaihtaa Lahdenväylältä eikä Tuusunväylältä, joista varmasti tulisi matkustajia, kuten 550:lla onnistuu juurikin molemmilta väyliltä.
 
Pahoittelut, en löytänyt tätä....

Paloheinä-Kaivoksela väli tulee olemaan joskus täynnä, kunhan nuo aloitetaan kunnolla, tiet on jo http://www.uuttahelsinkia.fi/fi/kuninkaantammi-honkasuo

Hyvä myyntivaltti talojen myyjille...

---------- Viestit yhdistetty klo 15:20 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 15:15 ----------

Yksi mokahan on jo se ettei kyseiselle linjalle voi vaihtaa Lahdenväylältä eikä Tuusunväylältä, joista varmasti tulisi matkustajia, kuten 550:lla onnistuu juurikin molemmilta väyliltä.

piti olla tulossa vain luenko väärin http://hsl01.hosting.documenta.fi/kokous/2014363-8-1.PDF
 
Kyllä kotiin tuli esite tuosta linjasta karttoineen. Kartalla oli 550, 560, metro ja kehärata. Yleistä tietoa siinä oli myös kuten ovien käytöstä, uudesta tunnelista jne
 
Tuohan on vain mielipiteenilmaisu, ei mikään päätös. HSL:n mielestä pitäisi olla, ELY:n ei.

Juu, en lukenut sen tarkemmin tai miettinyt ajatelman byrokraattista voimaa ja hengenluontia, tuon nyt löysin...

Miksi muuten ei ole Lahdenväylän ja Kehä 1:n sillalla kunnon vaihtoterminaalia... Voi sitä vaihdon riemua kun voisi joka suuntaan mennä...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Itsekkin muistin kyllä että piti olla tulossa, mutta ei siinä ainakaan viimeksi ohi mennessä (n. viikko sitten) ollut mitään edes alettu rakentamaan ja 560 liikennöi jo.

Ensimmäistä taloa on päästy rakentamaan kaksi viikkoa sitten. Tänä vuonna käynnistyy yhteensä parin sadan asunnon rakentaminen, valmistunevat siis ensi vuoden aikana. Ensi vuonna lähtee sitten moninkertaisesti taloja rakenteille.
 
Ensimmäistä taloa on päästy rakentamaan kaksi viikkoa sitten. Tänä vuonna käynnistyy yhteensä parin sadan asunnon rakentaminen, valmistunevat siis ensi vuoden aikana. Ensi vuonna lähtee sitten moninkertaisesti taloja rakenteille.

Nythän puhe oli siis Yhdyskunnantien vaihtopysäkeistä. ;)
 
Takaisin
Ylös