Ensiksi Elmo Allen: En ole vielä ehtinyt kiireiden vuoksi tutustumaan noihin tutkimuksiin tarkemmin. Katselen niitä illalla, ja keskustellaan sitten taas aiheeseen liittyen.
Nyt on vain pakko selventää näitä kahta vielä.
Yksittäisiä vastauksia en saa jakaa. Yleisesti silmämääräisesti havaittuja ja kuulon perusteella kuultuja voi esim. täällä kertoa, mutta yksittäisiä papereita esimerkiksi ja niiden yksittäisiä vastauksia en saa jakaa kenellekkään.
Ensiksi tuohon kuljettaja asiaan. Asia on ihan tarkistettu, minä voin kertoa kavereille, foorumilla ja ihan yleisesti esimerkiksi kiroilevasta kuljettajasta tms. mutta, en saa kertoa mitään sellaista, mistä ko. kuljettajan voi tunnistaa. Eli voin vaikka kertoa linjan, mutta en kellon aikaa, auton numeroa tai kuljettajan ulkomerkkejä, juuri tämän yksityisyyden suojan vuoksi ja myös meidän sääntöjen vuoksi.
Minulla ei ole oikeutta mitenkään virallisesti puhuttaa, minulla on oikeus huomauttaa kuljettajalle asiasta, esimerkiksi ilman hf-laitetta puhelimessa puhumisesta, joka on yleistä täällä, huonosta ajotyylistä jne., mutta en voi alkaa käskemään tms. kuljettajaa. Minulla on oikeus tehdä joko kirjallisesti HSL:n kautta tai suoraan liikennöitsijälle ilmoitus kuljettajasta, ja myös puhelimitse liikennöitsijälle suoraan. Useimmiten liikennöitsijät haluavat vielä kirjallisen ilmoituksen.
Ne, kuinka usein kyselyt tehdään, milloin kysymykset vaihtuvat jne. milloin tutkimuksen tulokset julkistetaan, mitä tuossa sanoitkaan, on HSL ihan uutisissaan julkistanut, ellen nyt ihan väärin muista.
Nyt on vain pakko selventää näitä kahta vielä.
Tällä tavoin nöyrästi sivukorvan päältä esiin loikaten tahdon ilmaista ihmetykseni yllä olevaan lainaukseen:
Miten voi olla, että samaan aikaan voi olla väite salassapitovelvollisuudesta ja väite "useampien matkustajien" kokemasta häiritsevästä matka-ajan pidentymisestä?
Ts. eikö salassapitovelvollisuuden piirissä olevan tutkimustyön kautta saatu tieto matkustajien matka-ajan pidentymisestä johtuvasta häiriintymisestä olekaan salassapitovelvollisuuden piirissä?
Yksittäisiä vastauksia en saa jakaa. Yleisesti silmämääräisesti havaittuja ja kuulon perusteella kuultuja voi esim. täällä kertoa, mutta yksittäisiä papereita esimerkiksi ja niiden yksittäisiä vastauksia en saa jakaa kenellekkään.
Zige94:
Samoin tiedot kiroilevista kuljettajista joita olet työtä tehdessä nähnyt menee aika harmaalle alueelle, koska se voi loukata yksityisyyden suojaa. Huomautan myös että sinulla ei taida olla oikeutta puhutella kuljettajaa jos hän tekee virheen, ainoastaan hiljaisesti ilmoittaa asiasta eteenpäin.
Tässä muutamassa edellisessä viestissäsi olet tuonut esille että sinulla on pääsy HSL:n papereihin (vaikka ovatkin "vain" kyselyä tutkimuksia), kertonut kuinka usein ja miten HSL tekee asiakas kyselyitä (kyselyiden tiheys, milloin kysymykset vaihtuvat ja koska tulokset julkistetaan) sekä kertonut HSL:än salassapito määräyksistä. Jos HSL on julkistanut nämä tiedot, on sinulla ne oikeus kertoa. Jos HSL ei ole aiemmin julkistanut näitä tietoa, niin myöskään sinä et saa sitä tehdä.
PS. En vastusta sinua, en harrastaa ikärasismia enkä muutakaan rasismia. Enkä myöskään syytä sinua mistään. Eikö tämä ole henkilökohtainen hyökkäys sinua vastaan. Tuon vain esille että puhut liikaa. :lol:
Ensiksi tuohon kuljettaja asiaan. Asia on ihan tarkistettu, minä voin kertoa kavereille, foorumilla ja ihan yleisesti esimerkiksi kiroilevasta kuljettajasta tms. mutta, en saa kertoa mitään sellaista, mistä ko. kuljettajan voi tunnistaa. Eli voin vaikka kertoa linjan, mutta en kellon aikaa, auton numeroa tai kuljettajan ulkomerkkejä, juuri tämän yksityisyyden suojan vuoksi ja myös meidän sääntöjen vuoksi.
Minulla ei ole oikeutta mitenkään virallisesti puhuttaa, minulla on oikeus huomauttaa kuljettajalle asiasta, esimerkiksi ilman hf-laitetta puhelimessa puhumisesta, joka on yleistä täällä, huonosta ajotyylistä jne., mutta en voi alkaa käskemään tms. kuljettajaa. Minulla on oikeus tehdä joko kirjallisesti HSL:n kautta tai suoraan liikennöitsijälle ilmoitus kuljettajasta, ja myös puhelimitse liikennöitsijälle suoraan. Useimmiten liikennöitsijät haluavat vielä kirjallisen ilmoituksen.
Ne, kuinka usein kyselyt tehdään, milloin kysymykset vaihtuvat jne. milloin tutkimuksen tulokset julkistetaan, mitä tuossa sanoitkaan, on HSL ihan uutisissaan julkistanut, ellen nyt ihan väärin muista.