- Liittynyt
- 25 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 2,296
Ja kenen rahoilla tämä liikenteen tilaaminen tapahtuisi? Pitäisikö tamperelaisten verorahoista rahoittaa naapurikuntien liikennettä? Kuinka paljon Lempäälä ja Ylöjärvi olisivat valmiita maksamaan tällaisesta toimenpiteestä? Veikkaan että sopimusta voitaisiin kyllä yrittää, mutta mutkia matkaan tuovat taatusti nämä rahakysymykset. Ei taitaisi Axenillekaan kelvata moinen järjestely...Mahtaako kenellekään tulla mieleen, että Tampereen kaupunki voisi tehdä Ylöjärven kaupungin ja Lempäälän kunnan kanssa sopimuksen, että Tampereen kaupunki tilaa liikenteen samaan tapaan kuin linjoilla 1, 7 ja 11, jotka käyvät Pirkkalan puolella? PSA ja JLL sallivat tämän, ehkä jopa ilman eri sopimusta, sillä toimialueen rajan vähäinen ylittäminen on sallittua.
Mutta jos sattuisi niin, että tällainen poikkeuslupajärjestely saataisiin yllättäen aikaiseksi, samalla liikenneluvalla tilaaja voisi helposti jatkaa linjaa 26 Höytämöön. Ko. linjan nykyisen kierrosajan puitteissakin se olisi helposti mahdollista. 50 jäisi toki silloin tynkälinjaksi, mutta kustannuket olisivat pienemmät kuin siinä tapauksessa että linja jäisi nykyiselleen.
Viimeksi muokattu: