Pakko kysyä jos joku viisaampi joka asian faktan tietää (arvauksiakin saa heitellä ja mielellään niitä kuuntelee):
Miksi syysliikenteen alun jälkeen on ajettu I-junia vähän oudosti ennen "virallista" ruuhka-aikaa/ruuhka-ajan jälkeen N-junien välissä, kun K-junien liikennöinti on loppunut, lisäksi vielä ruuhkasuuntaa vastaan, esimerkiksi:
Helsingistä Tikkurilan suuntaan:
Viimeinen I-juna aamuruuhkassa: 8:25
Viimeinen K-juna aamuruuhkassa: 8:31
Ensimmäinen N-juna ruuhkan jälkeen: 8:41
I-junat periaatteessa ruuhkan jälkeen: 8:45 ja siitä 10min välein aina klo 9:25.
Tummennetut I-junat EIVÄT tule Tikkurilasta ainakaan linja-ajossa takaisin.
Tikkurilasta Helsingin suuntaan:
Edellinen N-juna ennen I-junia: 14:11
I-junat ennen iltaruuhkaa: 14:13-15:03, 10min välein.
Ilta-ruuhkan ensimmäinen K-juna: 15:21
Ilta-ruuhkan ensimmäinen I-juna: 15:13.
Eli mitä nuo ovat, miksi nuo on tehty? Järkevästi jos ajattelee niin en hoksaa kyllä mitä varten nuo on tehty ja laitettu kulkemaan. Havaintojen mukaan nuo ovat kuitenkin ihan tyhjiä, kulkevathan ne 3-4min N-junan jälkeen ruuhkasuuntaa vastaan vielä. Lisänä vielä että muutaman kerran olen havainnut juurikin noihin aikoihin aamulla puoli kymmenen - kymmenen aikoihin tulevan 4-yksiköt Sm1/Sm2 pötköjä I-junan kilvin varustettuna kaukujunien raidetta pitkin Tikkurilasta päin Helsinkiin, ja päivällä sitten ennen kahta - puoli kolmen välillä menevän I-junan kilvin Tikkurilaan päin kaupunkiraidetta (ns. raide 3). Todennäköisesti ollut noiden I-junien siirtoja.
Nuo I-junat EIVÄT mene linja-ajossa Tikkurilaan. Joten vastauksia/arvailuja kiitos.