Junahavaintoja 2017

Yöllä näkyy jatkavan "korkea" T-junapari joten Pääradan kaupunkiradalla näkee sitten edelleen Sm2:ia, mutta siis vain yöllä.
 
15.6.
Aamulla R-junissa 9629 (Helsingistä 6:12) ja 9630 (7:25) kalustona 4xSm2: 6086, 6075, 6078 ja 6065 eli ne ajettiin täysin samalla kokoonpanolla kuin eilenkin. Iltaruuhkassa D-juna 227 (Helsingistä 16:22) ajettiin neljällä samilla kuten eilenkin, jotka palaavat varmaan taas huomenna D-junassa 222 (Riihimäeltä 6:38). Yksi viidestä Eil-rungosta hylättiin siis jo etukäteen.
 
16.6.2017

Dieselveturin vetämä Sm5 #81 tuli vastaan Linnanmäen kohdalla n. klo 15.20. Nyt ovat kaikki 81 Flirt-yksikköä pääkaupunkiseudulla.
 
Lähijunissa on nyt 19.6.2017 alk. kesäaikataulujen (jolloin lipunmyynti loppui HSL-alueella) liikkunut tiheästi konduktööripartioita tarkastamassa junalippuja,
omalle kohdalleni näitä sattunut vähintään joka toinen päivä.

2) Eilisestä alkaen alkanut tulla kuulutuksia jossain asemissa "varokaa laiturin ja junan väliin jäävää rakoa", onko joku onnettomuus vaikuttanut tähän ja millä kaikilla asemilla kuulutetaan? Ei ainakaan voi sanoa ettei junien mitoituksesta oltaisi tiedetty toisin kuin matalissa laitureissa esim. Kerassa, sillä ainakin Aviapoliksessa kuuletaan. Miten muuten nyt Tapanilassa toimitaan pohjoiseen mennessä, junalaiturihan on kaaressa niin kuljettaja ei voi pimeässä nähdä tuleeko (hitaasti liikkuvia esim. lastenvaunut tai liikuntaesteinen) matkustajia kyytiin?
 
2) Eilisestä alkaen alkanut tulla kuulutuksia jossain asemissa "varokaa laiturin ja junan väliin jäävää rakoa", onko joku onnettomuus vaikuttanut tähän ja millä kaikilla asemilla kuulutetaan? Ei ainakaan voi sanoa ettei junien mitoituksesta oltaisi tiedetty toisin kuin matalissa laitureissa esim. Kerassa, sillä ainakin Aviapoliksessa kuuletaan. Miten muuten nyt Tapanilassa toimitaan pohjoiseen mennessä, junalaiturihan on kaaressa niin kuljettaja ei voi pimeässä nähdä tuleeko (hitaasti liikkuvia esim. lastenvaunut tai liikuntaesteinen) matkustajia kyytiin?

Ainakin Tuomarilassa kuulutetaan "Mind the gap" koska raide kaarteessa ja rako on todella leveä.

t. Rainer
 
Lähijunissa on nyt 19.6.2017 alk. kesäaikataulujen (jolloin lipunmyynti loppui HSL-alueella) liikkunut tiheästi konduktööripartioita tarkastamassa junalippuja,
omalle kohdalleni näitä sattunut vähintään joka toinen päivä.

2) Eilisestä alkaen alkanut tulla kuulutuksia jossain asemissa "varokaa laiturin ja junan väliin jäävää rakoa", onko joku onnettomuus vaikuttanut tähän ja millä kaikilla asemilla kuulutetaan? Ei ainakaan voi sanoa ettei junien mitoituksesta oltaisi tiedetty toisin kuin matalissa laitureissa esim. Kerassa, sillä ainakin Aviapoliksessa kuuletaan. Miten muuten nyt Tapanilassa toimitaan pohjoiseen mennessä, junalaiturihan on kaaressa niin kuljettaja ei voi pimeässä nähdä tuleeko (hitaasti liikkuvia esim. lastenvaunut tai liikuntaesteinen) matkustajia kyytiin?

Tapanilaan on asennettu laituripeilit.

Lipunmyyntihän loppui koko lähiliikennealueella, ei vain HSL.
 
Mikkelissä 28.6. IC65 yhdistelmällä Sr1 + Edo ja 4 muuta kaksikerrosvaunua noin 20 minuuttia myöhässä. Veturi oli siis väärässä päässä. Olisiko varsinainen työntöveturi rikkoutunut?
Juha
 
Mikkelissä 28.6. IC65 yhdistelmällä Sr1 + Edo ja 4 muuta kaksikerrosvaunua noin 20 minuuttia myöhässä. Veturi oli siis väärässä päässä. Olisiko varsinainen työntöveturi rikkoutunut?
Juha
Ainakaan Sr1:llä ei voisi työntää muutenkaan.
 
Mikkelissä 28.6. IC65 yhdistelmällä Sr1 + Edo ja 4 muuta kaksikerrosvaunua noin 20 minuuttia myöhässä. Veturi oli siis väärässä päässä. Olisiko varsinainen työntöveturi rikkoutunut?
Juha

Yksi vaihtoehto on, että alun perinkin Sr1 on laitettu kiertoon Sr2:n tilalle, johtuen ehkä Sr2-pulasta.
 
Mikkelissä 28.6. IC65 yhdistelmällä Sr1 + Edo ja 4 muuta kaksikerrosvaunua noin 20 minuuttia myöhässä. Veturi oli siis väärässä päässä. Olisiko varsinainen työntöveturi rikkoutunut?
Juha

Junaparissa IC 65/70 käytetään käsittääkseni suunnitellusti toistaiseksi Sr1-vetoa Kouvolan pohjoispuolella. Pitää myös muistaa, että näissä kulkee kahdesti viikossa Nom jolloin ei kuitenkaan junaa voisi työntää.
 
Viime yönä, siis 2.7. vasten yöllä on kulkenut ylimääräisiä IC- ja pikajunia Hämeenlinnan ja Helsingin välillä. Joku on käynyt Tampereella asti. Mitähän nämä ovat olleet?
 
Takaisin
Ylös