Junahavaintoja - alkuvuosi 2013

Tuo junavuoro ajetaan normaalisti veturivetoisena ja Eil-vaunustolla. Sen aikataulu on tästä syystä normaalia R-junaa löysempi: se saapuu Riihimäelle vasta 17:22.

Sm1/2-kalustolla pysyy tässä hyvin mukana. Noita veturivetoisia "peltipaikkuja" on viimeaikoina korvattu Sm1/2-junilla, ilmeisesti veturipulasta johtuen.

Ja juuri tuo H 225 on ollut viime aikoina se joka on poikkeuksetta korvattu Sameilla, yleensä neljällä.
 
25.2.-1.3.

H 223 ja H 225 korvattu näinä päivinä Sm1/Sm2-rungoilla.

26.2.-1.3.

H 224 ja H 226 korvattu Sm1/Sm2-rungoilla.

Lisäksi H 224 ja H 226 tullaan korvaamaan 4.3. Sm1/Sm2 -rungoilla.

Saa nähdä jatkuuko noi junat korvattuina ensi viikollakin.

---------- Viestit yhdistetty klo 19:28 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 17:57 ----------

Ensimmäinen Edo -ohjausvaunun olisi määrä tulla Otanmäeltä Ilmalaan huhtikuun alussa (Transtechin tehtaalla kuultu tieto). Tuorein veturimies lehti vahvistaa päivämääräksi 5.4. (ellei muutoksia tule).

---------- Viestit yhdistetty klo 21:32 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 17:57 ----------

1.3.

Henkilö jäi H 9867:n (Z-juna klo 19:41 Helsingistä) alle Järvenpään Mikontiellä.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288544675252.html?ref=rss

Tämän seurauksena H 9876 (Z-juna klo 21:17 Lahdesta) jouduttiin perua sekä IC 66 ja IC 113 myöhästyivät n. 60minuuttia.
 
2.3.

IC 12 pistettiin Kytömaalla IC 58:n eteen jostain syystä kun 12 oli etuajassa kymmenisen minuuttia. IC 12 jatkoi myös Tikkurilasta matkaa Helsinkiä kohti n. 10minuuttia etuajassa. Todella mielenkiintoinen järjestys sillä IC 58:n pitäisi mennä Tiksistä 10min ennen IC 12:sta.
 
5.3.

H 231 (Z-juna Helsinki - Kouvola) ajettiin poikkeuksellisesti Sr1 -vedolla.

---------- Viestit yhdistetty klo 15:42 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 15:01 ----------

P 31 oli Sr2 -vedolla.
 
Viimeksi muokattu:
6.3.

Sm5 #23 (94 10 2081 023) viihtyy tänä iltana mukavasti N-junassa, havaittu junassa 9538.
Kaks-femma (94 10 2081 025) tulossa ensi viikolla Turusta Ilmalaan.

Paha lumitilanne myöhästellyt junia Kemissä koko päivän. "Ongelmapaikaksi muodostui Isohaaran patosilta Kemin pohjoispuolella.
VR kertoo, että lunta tuiskusi mereltä sillalle niin paljon, että junat eivät päässeet kulkemaan siinä.
VR:n mukaan lähellä autotietä kulkevalle rataosuudelle on lentänyt myös aurauslunta tieltä."

Pahimmiten on myöhästellyt P 405 Oulusta Rovaniemelle (51minuuttia) ja P 710 Rovaniemeltä Kuopioon (60minuuttia). S 60 pääsi lähtemään Oulusta Helsinkiin n. 56minuuttia myöhässä jouduttuaaan odottamaan P 710:sta tulevia matkustajia (seuraava juna Helsinkiin olisi ollut vasta yöpikajuna P266, jonka vuoksi S 60 oli "pakko" odottaa 710:aa)

P 710 on tällä hetkellä myöhässä n. 90minuuttia, myöhästynyt lisää vastaantulevan liikenteen vuoksi). S 94 ei odottanut Kuopion asemalla P 710:sta tulevia matkustajia. Taidetaan heidän jatkoyhteydet hoitaa bussilla/takseilla.

Lähteet: VR Liikennetiedotteet ja Kaleva.fi
 
Viimeksi muokattu:
7.3.
Ei toimi Pendon kytkimet ei. S59 liikkuu kahtena erillisenä yksikkönä. Tampereella kuului pitkä, nauhoitettu kuulutus aiheesta kolmella kielellä, toisin kuin viimeksi kohdalle sattuessa, jolloin poikkeuksesta ei tiedotettu. Naisääni ei ollut se vakio, mikä hänen nimensä nyt on. Ensimmäinen yksikkö menee aikataulussa, toinen reilut 10 min jäljessä.

---------- Viestit yhdistetty klo 20:40 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 20:28 ----------

Eikä toimi muuten Pendon vessatkaan. Vastaan tuli ensin neljä (!) suljettua ennen kuin löytyi toimiva.
 
7.3.Eikä toimi muuten Pendon vessatkaan. Vastaan tuli ensin neljä (!) suljettua ennen kuin löytyi toimiva.

Niin.. On se hyvä kun ihmiset tukkivat ne vessat käsipapereilla sun muilla... S 59:nhän toinen runko (vaunut 1-6) tulevat junasta S 52 jonka on lähtenyt Oulusta 11:30. Vaunuilla 7-12 on ollut pitempi matka, niiden runko on lähtenyt ekana Helsingistä 6:06 junana S 81 Kuopioon, sen jälkeen junana 76 Kuopiosta Helsinkiin ja sen jälkeen menee 59:iin vaunuiksi 7-12 Ouluun. Vesisäiliöt tms. on tietty ehditty Kuopiossa täyttää, mutta sen paremmin ei pakosti ole ehditty huoltaa.
 
S59 ajetaan nyt jonkun aikaa suunnitellusti kahtena junana. poikkeus toki silti.
 
S59 ajetaan nyt jonkun aikaa suunnitellusti kahtena junana. poikkeus toki silti.

Kiitti tiedosta.
---------- Viestit yhdistetty klo 19:46 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 19:37 ----------

Huomenna alkaa ensimmäiset Tikkurilan asemarakennuksen aiheuttamat poikkeus laiturijärjestelyt:

8.-11.3. klo 22.30-5.00 I-junat liikennöivät iltaisin raidetta 3 ja T-junat öisin klo 00.20-5.20 raidetta 4.
12.-13.3. klo 00.10-5.00 I-junat liikennöivät raidetta 5, K-junat pohjoiseen raidetta 3 ja N- ja T-junat pohjoisen suuntaan raidetta 5.
13.3-7.6. klo 5.00 I-junat liikennöivät raidetta 4 sekä K-, N- ja T-junat pohjoisen suuntaan raidetta 5.

Lisäksi vielä: 22.3. klo 22.30 - 25.3. klo 5.00 K-, N- ja T-junat pohjoisen suuntaan liikennöivät raidetta 3 ja etelän suuntaan raidetta 5.
 
8.-11.3. klo 22.30-5.00 I-junat liikennöivät iltaisin raidetta 3 ja T-junat öisin klo 00.20-5.20 raidetta 4.

Tuo kellonaikojen merkintätapa aiheutti minussa kyllä pahan kerran hämmennystä, kun eiväthän I-junat edes kulje klo 22.30-5.00. Oikeasti siis 8.3. klo 22.30 - 11.3. klo 5.00. Koko litania on VR:n ratatyötiedotteissa:


Tikkurila

Tikkurilaan rakennetaan uutta asemakeskusta. Asemasillan rakentaminen aiheuttaa muutoksia junien lähtöraiteisiin 8.3.2013 alkaen.

  • 8.3. klo 22.30–11.3. klo 5.00 I-junat liikennöivät iltaisin raidetta 3 ja T-junat öisin klo 00.20-5.20 raidetta 4.
  • 12.3. klo 00.10–13.3. klo 5.00 I-junat liikennöivät raidetta 5, K-junat pohjoiseen raidetta 3 ja N- ja T-junat pohjoisen suuntaan raidetta 5.
  • 13.3. klo 5.00–7.6. klo 5.00 I-junat liikennöivät raidetta 4 sekä K-, N- ja T-junat pohjoisen suuntaan raidetta 5.
  • Huom! 22.3. klo 22.30–25.3. klo 5.00 K-, N- ja T-junat pohjoisen suuntaan liikennöivät raidetta 3 ja etelän suuntaan raidetta 5.

Myös muut muutokset ovat mahdollisia.
 
Tuo kellonaikojen merkintätapa aiheutti minussa kyllä pahan kerran hämmennystä, kun eiväthän I-junat edes kulje klo 22.30-5.00.
Eikös perjantai-iltaisin ole I-liikennettä vielä reiluun puoleenyöhön saakka..? Samaten la/su välisinä öinä...?
 
Eikös perjantai-iltaisin ole I-liikennettä vielä reiluun puoleenyöhön saakka..? Samaten la/su välisinä öinä...?

23:16 ja 23:46 Helsingistä ja 23:46 ja 00:16 Tikkurilasta pe - la ja la - su öinä.

---------- Viestit yhdistetty klo 14:31 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 14:30 ----------

Tuo kellonaikojen merkintätapa aiheutti minussa kyllä pahan kerran hämmennystä, kun eiväthän I-junat edes kulje klo 22.30-5.00. Oikeasti siis 8.3. klo 22.30 - 11.3. klo 5.00. Koko litania on VR:n ratatyötiedotteissa:


Tikkurila

Tikkurilaan rakennetaan uutta asemakeskusta. Asemasillan rakentaminen aiheuttaa muutoksia junien lähtöraiteisiin 8.3.2013 alkaen.

  • 8.3. klo 22.30–11.3. klo 5.00 I-junat liikennöivät iltaisin raidetta 3 ja T-junat öisin klo 00.20-5.20 raidetta 4.
  • 12.3. klo 00.10–13.3. klo 5.00 I-junat liikennöivät raidetta 5, K-junat pohjoiseen raidetta 3 ja N- ja T-junat pohjoisen suuntaan raidetta 5.
  • 13.3. klo 5.00–7.6. klo 5.00 I-junat liikennöivät raidetta 4 sekä K-, N- ja T-junat pohjoisen suuntaan raidetta 5.
  • Huom! 22.3. klo 22.30–25.3. klo 5.00 K-, N- ja T-junat pohjoisen suuntaan liikennöivät raidetta 3 ja etelän suuntaan raidetta 5.

Myös muut muutokset ovat mahdollisia.


Joo kopioinkin tuon toiselta sivulta johon se oli noin kirjoitettu, en mä keskellä yötä alksnut lukemaan kuinka väärin ymmärrettävästi kellonajat oli ;)

P 599 oli taas kulussa parin kuukauden tauon jälkeen, Petroskoi - Niiralan raja-asema - Joensuu. Lähtö Petroskoista 7.3. klo 23:00 ja saapuminen Joensuuhun klo 08:35. Kuva (ei mun ottama).
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös