Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Seurauksena myöhästyi myös samaa raidetta käyttävän S-junan lähtö 3 min, aikataulun mukainen lähtöaika 17.18. Leppävaaraan S-juna saapui 4 min myöhässä ja matkustajat eivät ehtineet linjan 26 klo 17.31 vuoroon. Kyseinen linjavuoro on Espoon aikataulukirjan mukaan kyseiseisen S-junan jatkoyhteys. Matkustajat nousivat linjan 27 klo 17.44 vuoroon.
Toivottavasti uusi vuosi tuo parannusta tähänkin asiaan.
Viime syksynä kun satuin kulkemaan muutama aamuna U-junalla Leppävaarasta 09.29. Lähes poikkeuksessa Turusta tuleva "Italian herkku" oli myöhässä, ja myös siten tuo U. Kun eihän Vr:n lippulaiva voi millään olla lähijunan takana, ei millään ei..
Mulle ei ole mitään uutta, että osa rantaradan lähijunaista, joiden pitää lähteä heti kaukojunan perään, ovat hiukan myöhässä. Myöhästymiset ovat onneksi vain pari minuuttia, joten vielä hyväksyttävissä. Omien havaintojeni mukaan eniten myöhästymisiä aiheuttavat sinisillä vaunuilla ajettavat pikajunat, jotka eivät pääse lähtemään Pasilasta ennenkuin konnari on sulkenut käsin kaikki ovet, toiseksi eniten pendot, kun taas IC2:et kulkevat kuin kello. Olisiko mitään keinoa saada sinisistä vaunuista kootut junat liikennöimään jonnekin ruuhka-Suomen ulkopuolelle? Tietysti niillä on nostalgia-arvoa, mutta ne alkavat olla siinä vaiheessa elinkaartaan että sopivat parhaiten lyhkäisempiin taajamajuniin ja viikonlopun täydennysvaunuiksi.Tilannetta sen enempää miettimättä ensimmäisenä syy on helppo laittaa Pendolinon piikkiin, jossa toki on omalta osaltaan ollut myös ongelmia. Totuus voi kuitenkin olla aivan toisenlainen - se täytyy vain pystyä hahmottamaan. Joukkoliikenne on kokonaisuuksia.
Olisiko mitään keinoa saada sinisistä vaunuista kootut junat liikennöimään jonnekin ruuhka-Suomen ulkopuolelle?
Rainer on havainnoinut aivan saman asian kuin allekirjoittanut, että pikajunilla on yksinkertaisesti mahdotonta pysyä aikataulussa ja suurin syy on sivuovissa sekä niiden sulkemiseen kuluvassa ajassa.
Olisikohan mahdollista ansentaa oviin joku sellainen laite, joka sitten sulkisi oven kiinni. Saman tyyppinen systeemi kun vaikkapa Helsingin rautatieaseman ovissa. Eli sellainen, että kun oven aukaiseen niin se sitten perässä sulkeutuu.
Olisikohan mahdollista ansentaa oviin joku sellainen laite, joka sitten sulkisi oven kiinni. Saman tyyppinen systeemi kun vaikkapa Helsingin rautatieaseman ovissa. Eli sellainen, että kun oven aukaiseen niin se sitten perässä sulkeutuu.