Junahavaintoja heinä - joulukuu 2007

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Eikös S52 ajeta nykyisin aivan suunnitellusti erikseen. Pendolinojen yhdistely Tampereella on historiaa.

Näinhän se menee. Piti tarkoittaa sitä, että S52 yksiköt ajettiin raiteille 6 ja 7, kun tavallisesti ne menevät Helsngissä samalle raiteille. Siis junan Oulusta tullut yksikkö ajettiin raiteelle 6. S52 kohdalla nykysysteemi jatkuu sillä tavoin, että yksiköt kytketään toisiinsa vasta Helsingissä S59:ksi?
 
Eilen (26.9) InterCity 6:ssa ravintolana Rbkt.

Rbkt on näkynyt viimeisen parin viikon aikana InterCity-junissa ravintolana. Syynä todennäköisemmin Rx- ja Rk-vaunupula (mahdolliset kunnostukset, korjaukset yms). Tämä on ihan omaa päättelyäni, eikä se sisällä tippaakaa faktatietoa.
 
Näinhän se menee. Piti tarkoittaa sitä, että S52 yksiköt ajettiin raiteille 6 ja 7, kun tavallisesti ne menevät Helsngissä samalle raiteille. Siis junan Oulusta tullut yksikkö ajettiin raiteelle 6. S52 kohdalla nykysysteemi jatkuu sillä tavoin, että yksiköt kytketään toisiinsa vasta Helsingissä S59:ksi?
Näin on näyttänyt yleensä tapahtuvan eli Tampereen yhdistäminen on siirtynyt Helsingin laiturissa tehtäväksi.
 
Näin on näyttänyt yleensä tapahtuvan eli Tampereen yhdistäminen on siirtynyt Helsingin laiturissa tehtäväksi.

Helsingissä yhdistämiselle on aikaa tunti, kun taas Tampereella kiire on painanut päälle. Lisäksi Helsingissä on huoltohenkilökunta varmistamassa yhdistämisen onnistumisen ja tarvittaessa pienellä valmiudella tekemään tarvittavia pikakorjauksia. Mielestäni parempi näin kuin vanha malli.
 
Helsinki 11.10.

P265 autovaunut toi Helsinkiin poikkeuksellisesti, tulevaisuudessa arkisesti, Dv12 2723.
Muutama kuvakin tuli otettua: linkki
Muuten kuinka monta Dv12 Helsnkiin tulee ja kuinka monta niitä tällä hetkellä Helsingissä on?
 
Helsinki 1.11

IC 9/77 junassa mukana Konferenssivaunu A20. Mukana kulki mm. Raja 1918 elokuvan näyttelijöitä ja muita tekijöitä.
 
Junaliikenne takkuili tänä aamuna Leppävaarassa kärynneen E-junan vuoksi, lisää aiheesta kertoo HS.
 
16.11.07 Helsinki

Pendolino 123 Helsinki-Turku 7.38-9.25 ajettiin tänä aamuna ic2-kalustolla. Sr2 + 4 kaksikerrosvaunua.
 
17.11. Sm3-vuoro 133 korvattu IC-junalla jossa 3 doubledeckeriä, ravintola 2 matalaa IC-vaunua, Sr2 veti. Havaittu Kupittaalla 15:04.
 
18.11.

VR sanoi:
Liikennetiedotteet
Myöhästymisiä Helsingistä lähteville kaukoliikenteen junille
Helsingistä klo 13.00 Joensuuhun lähtevä InterCity-juna (IC 5) sekä Helsingistä klo 13.06 Rovaniemelle lähtevä InterCity-juna (IC 49) lähtevät aikataulustaan noin puoli tuntia myöhässä Ilmalassa tapahtuneen sähköratavaurion vuoksi.

Eli Ilmalassa sattuneen sähköratavaurion takia IC5 lähti klo 13.39 (norm. 13) ja IC49 ei ole merkitty lähteneeksi vielä (klo 13.49), mutta arviotu lähtöaika oli 13.47.
EDIT: IC49 pääsi lähtemään Helsingistä klo 13.53.
 
Viimeksi muokattu:
17.11. Sm3-vuoro 133 korvattu IC-junalla jossa 3 doubledeckeriä, ravintola 2 matalaa IC-vaunua, Sr2 veti. Havaittu Kupittaalla 15:04.
Tuohan on IC-junan peruskokoonpano, mutta sen lähtö Turkuun tuossa junassa on tainnut sekoittaa kiertoja enemmänkin. Arvaan, että 50 on kääntynyt 11:ksi ja tuo 144:ssä palannut runko on kai sitten mennyt 113:een.
 
Eipä muuten taaskaan näkynyt EP10-004:ä Repinissä eikä Sibeliuksessa lauantaina tai tänään 19.11. Vanha kunnon VL82M-069 toi junat rajan yli molempina päivinä.
 
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös