Junaliikenteen muutosideointia

En tiedä investoidaanko Karjalan rataaan muutenkaan niin paljon. Imatralle asti ymmärtääkseni rakennetaan toinen raide Luumäeltä. Ja se silta Kiteellä uusitaan.
Ennenkuin Heinola-Otava rataa aletaan rakentaa ehtii kulua n 20-30 vuotta. Toisaalta jos Itärata Helsinki-Porvoo-Kouvola tiputetaan tärkeistä hankkeista pois niin voi tulla ajankohtaiseksi aiemminkin.
Jos radan ei ole pakko kulkea viitostien vieressä, niin Lahti-Heinola-Mäntyharju riittää.
 
Kyllä pitäisi ehdottomasti olla Itärata Helsinki - Kerava - Nikkilä - Porvoo - Loviisa - Kotka - Hamina - Lappeenranta. Tämä loisi ratayhteyden Porvoosta ja Loviisasta Helsinkiin. Porvoosta voisi olla myös Nikkilän ja Keravan kautta lähijunia Helsinkiin.
 
Takaisin
Ylös