Mitä turhaan mennä muuttamaan jo vuodesta 1925 käytössä ollutta toimivaa käytäntöä. Linja-autoliiton mainostama "kunnille ilmainen" joukkoliikenne toimii loistavasti Jyväskylässä. :twisted: Mitä nyt Jyväskylän kaupunki pumppaa "ilmaista rahaa" monopoliyhtiölle kolme-neljä miljoonaa euroa vuodessa.
Ainahan voi jossitella. Minkälaista liikennettä olisi Jyväskylässä nykyään, mikäli johdinauto- ja liikennelaitossuunnitelmat olisivat toteutuneet 1940-luvun lopulla? Tai entäpä, jos kaupunki olisi seurannut Vantaan ja Espoon jalanjälkiä ostamalla Jyväskylän Liikenne Oy:n 1970-80 -lukujen taitteessa. Kaupunki hylkäsi kuitenkin silloisen 20 miljoonan markan (10 miljonaan nykyeuron) myyntitarjouksen.
Ensi vuoden puolella tärkeimpiä kaupunkibussilippuja (kuukausi?) voi ladata myös Matkahuollon kortille. Helmi-maaliskuun aikana toteutettavan uudistuksen myötä Matkahuollon kortille ladatulla kaupunkilipulla saa matkustaa myös muidenkin liikennöitsijöiden vuoroilla Jyväskylässä. Nykyisiä kaupunkilippuja saa ainoastaan monopoliliikennöitsijän omalle korttipohjalle.
piirka
Ainahan voi jossitella. Minkälaista liikennettä olisi Jyväskylässä nykyään, mikäli johdinauto- ja liikennelaitossuunnitelmat olisivat toteutuneet 1940-luvun lopulla? Tai entäpä, jos kaupunki olisi seurannut Vantaan ja Espoon jalanjälkiä ostamalla Jyväskylän Liikenne Oy:n 1970-80 -lukujen taitteessa. Kaupunki hylkäsi kuitenkin silloisen 20 miljoonan markan (10 miljonaan nykyeuron) myyntitarjouksen.
Ensi vuoden puolella tärkeimpiä kaupunkibussilippuja (kuukausi?) voi ladata myös Matkahuollon kortille. Helmi-maaliskuun aikana toteutettavan uudistuksen myötä Matkahuollon kortille ladatulla kaupunkilipulla saa matkustaa myös muidenkin liikennöitsijöiden vuoroilla Jyväskylässä. Nykyisiä kaupunkilippuja saa ainoastaan monopoliliikennöitsijän omalle korttipohjalle.
piirka