Jyväskylän paikallisliikenne

Oulussa ilmeisesti oltiin saatu force majeure -tilanteeseen vedoten väliaikainen lupa ajaa sopimuksen vastaisella kalustolla, mutta Kotkassa taas VDL:n toimitusvaikeudet ilmeisesti ovat johtaneet liikennöitsijälle sanktioihin ja sopimuksen option menetykseen. Onko kellään tietoa, miten täällä Jyväskylässä?
Kotkan ja Jyväskylän tilanteissa on se ero, että Jyväskylässä puhutaan viikkojen myöhästymisestä, ei vuosien :D

Yleensä tuollaiset menee kyllä ilman sanktioita.
 
Kotkan ja Jyväskylän tilanteissa on se ero, että Jyväskylässä puhutaan viikkojen myöhästymisestä, ei vuosien :D

Yleensä tuollaiset menee kyllä ilman sanktioita.
Näin itsekin arvelisin. Citeoiden osalta saatetaan tosin puhua kuukausista, jos puhe oli että vuoden loppuun mennessä tulisivat?
 
Näin itsekin arvelisin. Citeoiden osalta saatetaan tosin puhua kuukausista, jos puhe oli että vuoden loppuun mennessä tulisivat?
Tuon kierroksen tarjouspyyntöasiakirjoja mulla ei ole enää tallessa, mutta aika standardina on nyt ollut, että uuden sähköbussikaluston kanssa sallitaan vuoden viivästys ilman sanktioita.
 
Näin itsekin arvelisin. Citeoiden osalta saatetaan tosin puhua kuukausista, jos puhe oli että vuoden loppuun mennessä tulisivat?
Näin ainakin ymmärsin kaupungin palvelupäällikön sanoista, että saapuisivat kuluvan vuoden loppuun mennessä Koiviston Auto Jyväskylän varikolle. Ensimmäiset uudet Yutong sähköbussit ovat kuulemma ilmaantuneet kaupungin katukuvaan ja myöskin Koiviston Auto Jyväskylän varikolle.
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Eräs harrastajakollega oli nähnyt Yutong sähköbussin aikaisemmin päivällä linjalla 41 kohden keskustaa Lohikoskentiellä.
 
Koiviston Auton Yutong numero 497 tavallisissa Linkin väreissä nähty juuri äsken linjalla S1. Vielä en ole ehtinyt nähdä SuperLinkin väreissä autoja.

IMG_9792.jpeg
 
varikolla näkyi olevan aamuyön tunneilla yksilöitä myöskin Oulusta ainakin kaksi kappaletta
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Koiviston Auton Yutong numero 497 tavallisissa Linkin väreissä nähty juuri äsken linjalla S1. Vielä en ole ehtinyt nähdä SuperLinkin väreissä autoja.

Näytä liitetiedosto 8568
On kyllä tyylikkään näköinen
 
Viimeksi muokattu:
Linjalla 143 Linkin värinen Volvo 9700, auto 713. Linjalla 140 auto Jyväskylän liikenteen valkoharmaissa.
IMG_9799.jpeg
 
Nyt vilahti yksi Superlinkki-väreissä oleva Yutong linjalla 22. Minkähän takia ajattavat tuota 22:lla ja tavallista S1:llä…🤔
 
Nyt vilahti yksi Superlinkki-väreissä oleva Yutong linjalla 22. Minkähän takia ajattavat tuota 22:lla ja tavallista S1:llä…🤔
Erikoista… Itse näin nyt iltapäivällä myös SuperLinkki-värisen linjalla S1, mutta en ehtinyt nähdä auton numeroa tai ottaa kuvaa. Suureksi osaksi SuperLinkeillä on kuitenkin näkynyt vanhoja Citeoita
 
Jäin miettimään, että ketä varten uuden linjan 9 (Vaajakoski-Kuokkala-Keskusta-Nova-Savulahti) osuus Viherlandiasta Vaajakoskelle on. Muutama näkemäni ja matkustamani vuoro iltapäivän vilkkaina tunteina menivät tuolla välillä käytännössä tyhjinä.

Vaajakoskelta keskustaan ja myös keskussairaalalle on useita suorempiakin linjoja, eikä Kuokkalan ja Vaajakosken välillä varmaan ole hirveästi esim. työmatkaliikennettä. Viherlandiasta keskustaan päin toki matkustajia riittää, sillä osuudellahan tuo käytännössä korvasi linjan 4 ja osittain myös 19 ja on myös kuokkalalaisten nopein yhteys Novaan nyt kun uusi 46 ajaa kesän vain viikonloppuisin.
 
Nyt on uusi Yutong koettu. On se kyllä aivan mahtava! Ilmastointi pelaa, USB-paikat löytyy ja kuulutuskaiuttimet valmiina ”mikäli tilaaja päättää ottaa kuulutukset käyttöön.” Moottorin äänet ovat sulosointuja korville.

Mietityttää, miksi linja 9 läntinen päätepysäkki on Savulahdessa, jos bussi käy kääntymässä joka tapauksessa Palokankeskuksella. Varmasti matkustajillekin olisi hyödyllisempää, kun pääsisi suoraan sinne asti, kun bussi siellä joka tapauksessa käy. Ainakin vaihtoyhteys linjalta 9 linjaan S5 Savulahdessa on todella paljon linjan 9 aikataulun luotettavuudesta kiinni. Tänään olin Novalta matkustamassa Palokkaan linjalla 9 ja vaihdoin linjaan S5 Savulahdessa. Oli kyllä todella pienestä kiinni että ehdin! Matka Savelasta Savulahteen oli vähän kuin kisa kahden bussin välillä, olivat aivan peräkanaa. Mutta mielestäni ihan hyvin voisi 9 mennä Palokankeskukselle asti, koska matkustajakunta laajenisi varmasti huomattavasti.
 
Nyt on uusi Yutong koettu. On se kyllä aivan mahtava! Ilmastointi pelaa, USB-paikat löytyy ja kuulutuskaiuttimet valmiina ”mikäli tilaaja päättää ottaa kuulutukset käyttöön.” Moottorin äänet ovat sulosointuja korville.

Mietityttää, miksi linja 9 läntinen päätepysäkki on Savulahdessa, jos bussi käy kääntymässä joka tapauksessa Palokankeskuksella. Varmasti matkustajillekin olisi hyödyllisempää, kun pääsisi suoraan sinne asti, kun bussi siellä joka tapauksessa käy. Ainakin vaihtoyhteys linjalta 9 linjaan S5 Savulahdessa on todella paljon linjan 9 aikataulun luotettavuudesta kiinni. Tänään olin Novalta matkustamassa Palokkaan linjalla 9 ja vaihdoin linjaan S5 Savulahdessa. Oli kyllä todella pienestä kiinni että ehdin! Matka Savelasta Savulahteen oli vähän kuin kisa kahden bussin välillä, olivat aivan peräkanaa. Mutta mielestäni ihan hyvin voisi 9 mennä Palokankeskukselle asti, koska matkustajakunta laajenisi varmasti huomattavasti.
Kannattaa laittaa tuo idea tiedoksi kaupungin palvelupäällikkö Kari Strömille ja olen samaa mieltä, että kyllä Palokan marketeille varmasti löytyy kyytiläisiä myös linjalle 9
 
Takaisin
Ylös