Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Kaksikerrosbussejakin! Ohhoh! Hienoa; sellaisia myös YTV:n linjalle 615 (Veolia Transpoint ajaa), niin kapasiteettipula helpottuu huomattavasti.
Olisi kyllä hienoa jos 2-kerrosbusseja tulisi tännekin!
Tietysti nivelbusseilla päästään myös suuriin kapasiteetteihin, mutta kaksikerrosbusseilla voidaan saavuttaa sama, mutta samalla bussin vaatima katutila on pienempi: esimerkiksi 12-metrinen ohjaavalla telillä varustettu kaksikerrosbussi vs. 18-metrinen nivelbussi.
telirakenteinen ja 12-metrinen Volvo B9TL vie sisäänsä jopa noin 130 matkustajaa
65A/66A ehkä liian lyhyitä linjoja, yläkertaan ihmiset eivät välttämättä menisi niin lyhyillä matkoilla.
Kuvitellaas hypoteesi, että YTV-alueelle päätettäisiin hankkia koe-erä kaksikerrosbusseja. Mille linjoille ne soveltuisivat ja missä olisi ihan fyysisiä esteitä niiden korkeuden takia niillä liikennöimiseen?
Itselleni tulee ensin mieleeni tuo jo mainitsemani linja 615, jossa sellaiset voisivat tehdä hyvän vaikutuksen myös ulkomaalaisiin matkustajiin. Istuimet voisivat olla korkealuokkaisia Express-istuimia ja matkatavarahyllykkö sijaitsisi kätevästi alakerrassa.
Miksi max. 60km/h, kun 80km/h on yleinen nopeusrajoitus kaksikerrosbusseille maailmalla ja sama nopeusrajoitushan on nykyäänkin voimassa kaupunkibusseille (mukaanlukien linja 615).Jotenkin jättäisin heti ensimmäiseksi linjan 615 koskemattomaksi tällaisesta. Vai kuinka matalaksi 2-kerroslinja-auton nopeus tarvitsisi rajoittaa, ettei Halikon turma toistuisi? Olishan se hienoa körötellä Tuusulanväylää max 60km/h.
Mutta oikea huolenaihe on, että miten bussi pärjäisi Helsingin kantakaupungin mäkisillä, liukkailla mukulakivikaduilla talvella?