Kalasataman raitiotie

Silti minusta tuo alempi kuva olisi vielä komeampi, jos metsuri veisi nuo unohtuneet lahopuut mennessään. Ei kai kukaan voi noita pökkelöitä pitää mitenkään kauniina? Ja niitä on siellä paljon...
Mä kyllä pidän, kuten myös niityt toimivat omaan silmääni yleisesti huomattavasti yleistä liikennevihreää paremmin. Plussana vielä vaikutukset paikalliseen biodiversiteettiin.

Näkemykseen kuvista yhdyn täysin, komeat kuvat ja komea linja! Ainoastaan nuo turhat katuvalot tuossa puiston keskellä hiukan häiritsee, miksi tuokin pitää valaista, vaikkei sitä ratikan lisäksi muut saa käyttää?
 
Lahopuista toivotaan pohjaa lahottajasienille jne, niitystä toivotaan apua mehiläsille, perhosille... Ja kuvan kaunis puro on olemassa koska sateisuus kasvaa ja vesi ohjattava paremmin ettei tule kaupunkitulvia. Joukkoliikenne siis koettaaa estää autojen aiheuttaman katastrofin.
 
Lahopuista toivotaan pohjaa lahottajasienille jne, niitystä toivotaan apua mehiläsille, perhosille...
Suomesta ei maaseutu lopu. Siellä on tilaa lahottajasienille ja pörriäisille. Se pikkuruinen osa Suomea, josta yritetään rakentaa urbaania ympäristöä, pärjää ilmankin.

Kovasti taidan silti olla vähemmistössä tässä. Ehkä meillä on kohta Espan puistokin täynnä kaadettuja, lahoavia lehmusten runkoja.
 
Kyllä urbaanissa puistossa voi olla kaikkea kivaa virikettä kuten lahopuita ja niittyjä, ja ehkä pitääkin. Nurtsia pitää olla vaan sen verran kun sille riittää kävijöitä, ei enempää. Vallilanlaakson ongelma on se, että se on aivan liian suuri ja ainakin puolet siitä pitäisi adoptoida Vallilan, Arabian, Kumpulan ja Kyläsaaren yhdistäväksi täyteen rakennetuksi taivaaksi.
 
Ei ole; olen usein matkustanut lähtöpysäkille asti ja kerran tullut kyytiin jättöpysäkiltä. Jonkin verran muidenkin matkustajien olen nähnyt samaa tekevän. Saukonpaadessa taas merkittävä osa matkusti lähtöpysäkille asti lyhemmän kävelymatkan vuoksi.

Tänään oli Nihdin lähtöpysäkille klo 15:15 aikaan saapuneessa vaunussa enemmän porukkaa ennestään kyydissä, kuin nousi kyytiin. Eikä jälkimmäinenkään mikään pieni määrä ollut.
 
  • Tykkää
Reaktiot: 8.6
Mun korvaan kuulostaa siltä, että tuota niittyistämistä käytetään tekosyynä sille, ettei viitsitä käyttää rahaa viheralueiden hoitamiseen. Kaupunkiin sopii hoidettu nurmi ja istutukset, mutta kun ei ole varaa, niin jätetään hoitamatta ja höpötellään jostain niityistä.

Nurmelle sopisi vielä kyltit, joissa lukisi "Älä tallaa nurmikkoa."
 
Liikennevaloetuudet Hermannin rantatiellä ei toimi täydellisesti, mikä ei ole Helsingissä yllätys. Varsinkin Vanhan talvitien opastimet vaihtuvat liian suurella viiveellä niin, että raitiovaunu joutuu usein pysähtymään. Lisäksi olen huomannut, että raitiovaunun opastimet vaihtuvat myöhemmin kuin pohjoisen suunnan autoliikenteen valot.
 
”Raitiotien myötä saimme vain haitat eikä hyötyjä”. Näin tylysti sanotaan Hesarin perjantaina 11.10. julkaistussa jutussa. Vallilanlaaksossa ja Kumpulassa liikkuvat eivät ole tyytyväisiä linjan 13 pysäkkijärjestelyihin. Vallilanlaaksossa on kohta, jossa pysäkinväli on peräti 1,2 km. Noin pitkiä tai vielä pidempiä pysäkinvälejä on ratikoiden puolella vain PR15:llä (ja toki Tampereellakin).
 
Mutta mitä on ne haitat, ei jutussa ollut mitään haittoja.... Ja käsittääkseni linja suunniteltu enemmän linkiksi Kalasataman ja Pasilan välille kun kuksimaan joka pellossa asuvaa etsien.
 
Mutta mitä on ne haitat, ei jutussa ollut mitään haittoja....
Jutussa sanotaan ainakin näin: "Tällä hetkellä raitiovaunulinja ei palvele alueen asukkaita, työntekijöitä, opiskelijoita tai harrastajia, aktiivit sanovat." Ymmärtäisin asian niin, että reitin varren väki pitää haittana sitä, että linjan 13 kyytiin pääseminen ei Vallilanlaaksossa onnistu.
 
Jutussa sanotaan ainakin näin: "Tällä hetkellä raitiovaunulinja ei palvele alueen asukkaita, työntekijöitä, opiskelijoita tai harrastajia, aktiivit sanovat." Ymmärtäisin asian niin, että reitin varren väki pitää haittana sitä, että linjan 13 kyytiin pääseminen ei Vallilanlaaksossa onnistu.
Juu, sen kyllä ymmärrän ajatuksena "haitasta" mutta luulin se tarkoitti jotain huumeveikkoja tai melua...
 
Juu, sen kyllä ymmärrän ajatuksena "haitasta" mutta luulin se tarkoitti jotain huumeveikkoja tai melua...
Huumeveikot ei varmaan haittaa, kun nuo eivät pääse sinne ratikan kyytiin niitä näkemään :cool: Oli siellä jutussa haittana se, että ratikka ajaa niin hirvittävän pelottavan kovaa. Minusta siellä Vallilanlaaksossa voisi nopeutta vähän nostaakin. Jos nuo asukkaat muuttaisivat Zürichiin, saisivat varmaan sydärin, kun näkisivät, millaista vauhtia ratikat ajavat.
 
Huumeveikot ei varmaan haittaa, kun nuo eivät pääse sinne ratikan kyytiin niitä näkemään :cool: Oli siellä jutussa haittana se, että ratikka ajaa niin hirvittävän pelottavan kovaa. Minusta siellä Vallilanlaaksossa voisi nopeutta vähän nostaakin. Jos nuo asukkaat muuttaisivat Zürichiin, saisivat varmaan sydärin, kun näkisivät, millaista vauhtia ratikat ajavat.
Joo kun katsoo jotain ulkomaiden in-cab videoita niin ei siellä paljoa väistellä idiootteja.
 
Jos nuo asukkaat muuttaisivat Zürichiin, saisivat varmaan sydärin, kun näkisivät, millaista vauhtia ratikat ajavat.
Seuraan tässä erästä ratikkavideota Zürichistä, jossa nopeudet ovat pääsääntöisesti kolmen ja neljänkymmenen välillä. Joskus hieman yli neljääkymppiäkin.

 
Takaisin
Ylös