Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Laskin, että noin 90 matkustajaa nousi Nihdistä kyytiin. Ilmassa oli kansanjuhlan tuntua. Jäin Asemapäällikönkadulla kyydistä ja ajelin uuden kierroksen aamun kolmannella vaunulla, siellä sai olla sitten ihan rauhassa, menomatkalla Kalasatamaan ylhäisessä yksinäisyydessä ja paluumatkalla muutaman aamun kulkijan kanssa, jotka yllättävän tottuneesti odottelivat vaunua pysäkeilllä.Ensimmäisen vuoron Koskelasta Nihtiin ja Nihdistä Länsi-Pasilaan ajoi pride-ratikka. Heti Sumatrantien pysäkiltä nousi parisenkymmentä matkustajaa ja Nihdistä lähti täysi ratikka.
Joo, siellä on katos paikoillaan ja katoksessa pysäkkimerkki, mutta ei linjan 13 pärettä. Toivottavasti tulee kuntoon.Ainakin 438 pysähtyi pysäkillä Kyllikinportti, joka ei ole enää käytössä.
Korjaus tähän, oli aamun neljäs vaunu eli se, joka lähti Kalasatamasta 6.02.aamun kolmannella vaunulla
Myöhässä oli myös aamun kolmas vaunu 438, se lähti Asemapäällikönkadulta kohti Nihtiä minuuttia ennen perässä tullutta vaunua ja Nihdistä 5.56 eli 6 minuuttia myöhässä, mutta sitten jo Länsi-Pasilasta aikataulussa klo 6.18.435 lähti Sumatrantieltä niin myöhässä, että se käännettiin Messukeskuksen kautta suoraan Nihtiin, ei Länsi-Pasilan kautta.
Millaiset kokemukset liikennevaloista uudisosuudella?Koematkustan paraikaa Kalasataman ratikkaa (vaunu 420). Huomio: Artic X34:n (keskustaratikka) kulku kovemmilla nopeuksilla on miellyttävämpää kuin ForCity Smart Artic X54 (pikaratikka).
Noin klo 09 saakka liikennevaloja toimivat ihan sujuvasti - erityisesti Hanhipuiston suojatie!Millaiset kokemukset liikennevaloista uudisosuudella?
Mielestäni tuossa ei mitään asiallista ole, mutta ei se kuljettajan vika tietenkään ole, että joku on tuollaisen typerän, ulkomailta ja Tampereelta tutun määräyksen keksinyt. Saihan Kuusitielläkin tulla jättölaiturista kyytiin silloinkin, kun siellä ei vielä ollut erillistä lähtölaituria, vaan vaunu jäi tasaamaan aikaa laiturittomalle kohdalle kuten Nihdissä. Nihtiin olisi voinut rakentaa vielä kolmannen laiturin ajantasauspaikalle, mutta sitä ei tehty joko säästösyistä tai koska se laskisi linjan keskinopeutta hieman entisestään, mutta olisihan se etenkin talvella asukkaiden mukava päästä heti lämpimään vaunuun. Lähtöpysäkkille tultaneen vasta viime tipassa eikä siellä Laajasalon raitiotien valmistutta voisi kauaa seistäkään, koska se ei ole enää pelkästään 13:n käytössä.Järjestyksenvalvojat olivat jo lähteneet Nihdistä tähdellisempiin hommiin tai ehkäpä donitsille, mutta kuljettaja kuulutti asiallisesti, että ollaan päätepysäkillä ja vaunusta tulee poistua.
14.8.2024 16:15 - 18:30 | 13, 13H
Raitiovaunut: 13. Peruttu. Syy: Virtahäiriö. Arvioitu kesto: 16:15 - 18:30
Ajolangat alhaalla, korjaajat saapuivat vähän aikaa sitten.
Mielestäni tuossa ei mitään asiallista ole...
Eilen matkustaessani Nihdin pääteasemalle ei tullut mitään kuulutusta eikä matkustajia pyydetty poistumaan ja joitakin matkustajia jäikin kiertämään kääntölenkin. En tiedä onko tässä linjaus muuttunut vai mitä.Itse asiasta olen samaa mieltä. Eihän kenelläkään ole sinne silmukkaan varsinaisesti asiaa eikä siellä ole laitureita, mutta jos vaikkapa 20 asteen pakkasessa haluaisi tulla kyytiin siitä jättöpysäkin puolelta ja odotella vaunussa, niin tuntuuhan se aika erikoiselta, jos sitä ei sallita. Itse silmukka ei ole mitenkään kielletyllä, suljetulla alueella noin esimerkiksi.
Eiranrannassa on myös tällainen jättö/otto, en tiedä, onko siellä erikseen varsinaisesti kielletty matkustamasta näiden kahden välille. Samanlainen on piirretty myös Hernesaareen. Nämä eroavat Nihdistä siten, että päättäriseisonta tapahtuu noissa paikoissa kuitenkin pysäkillä, kun Nihdissä seisonta ei ole pysäkkialueella.